دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: زمانی در پیشگیری از جرم به اهدافمان دست پیدا خواهیم کرد که بتوانیم در تمامی نهادهای جامعه‌پذیرکننده متمرکز شویم.

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دادسرای عمومی و انقلاب و آموزش و پرورش کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدحسین صادقی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دادسرای عمومی و انقلاب و آموزش و پرورش کرمانشاه، یکی از وظایف قوه قضاییه را مطابق بند ۵ اصل ۱۵۶ قانونی اساسی پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: پیشگیری از وقوع جرم زمانی محقق خواهد شد که تمامی نهادهای رسمی و مردم نهاد بتوانند در این امر دخیل باشند.

او بابیان اینکه آموزش و پرورش از جمله مهمترین نهادهای متولی پیشگیری از جرم است، عنوان کرد: معتقدیم اگر جامعه پذیری افراد به درستی توسط دستگاه‌های وظیفه‌مند انجام گیرد، به احتمال زیاد از ورود به دنیای بزهکاری جلوگیری خواهد شد.

دادستان کرمانشاه افزود: در این راستا و با توجه نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه‌پذیری افراد بر آن شدیم تا با همکاری این نهاد اقداماتی همچون آموزش حقوقی دانش آموزان، پیامدخوانی پرونده‌های مهم و شناسایی کودکان در معرض خطر را به منصه ظهور برسانیم.

او بیان کرد: البته کاروان پیشگیری از جرم زمانی به سر منزل مقصود می‌رسد که براساس پیشگیری رشدمدار بتوانیم در تمامی نهادهای جامعه‌پذیرکننده متمرکز شویم، چرا که خانواده، مدرسه، گروه همسالان و رسانه به مثابه یک سیستم هستند و اختلال در هریک از یک نهادها ممکن است به کارکردهای نهاد دیگر خلل وارد کرده و فرد را به دنیای بزهکاری نزدیک کند.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز به اهمیت آسیب‌های اجتماعی در مدرسه و ضرورت مقابله با آن پرداخت و اقدامات دادسرا را قابل تقدیر دانست.

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.