معاون زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: سیاست‌های ارزی ما باید حامی شرکت‌های دانش بنیان باشد چرا که با ارز ۴۲۰۰ تومان نمی‌توان از این شرکت‌ها حمایت کرد.

‌نمی‌توان با ارز ۴۲۰۰ تومانی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین افشین معاون زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان درباره فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در بند ۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارتقا سطح خدمات دانش بنیان با حمایت هدفمند از صادرات کالا‌ها دیده شده است و در سال ۸۵ لایحه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسط دولت ارائه و در سال ۸۹ در مجلس مصوب شد.

معاون زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در این قانون تمام وظایف و حمایت‌ها بر عهده وزارت علوم گذاشته شده در صورتی که اکنون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری همه کار‌ها را پیش می‌برد و فعالیت این معاونت‌ها با خلا‌های قانونی مواجه است.

او تصریح کرد: عدم وجود قانون در زمینه فعالیت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری سبب شده تا مجلس نظارت بر هزینه کرد بودجه‌های این معاونت نداشته باشد.

افشین ادامه داد: عملکرد معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری مثبت است، زیرا افراد مسئول در این حوزه به خوبی کار می‌کنند، اما ساختاری وجود ندارد و مجلس باید برای ایجاد ساختار مناسب اقدام کند.

معاون زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: اگر مشکلات اقتصاد کلان را حل کنیم ۹۰ درصد مشکلات شرکت‌های دانش بنیان حل می‌شود، اما تا زمانی که استراتژی نداشته باشیم توسعه پایدار ایجاد نمی‌شود.

او افزود: سیاست‌های ارزی ما باید حامی شرکت‌های دانش بنیان باشد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌توان از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرد و دولت باید در این زمینه تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار