مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت:با رویکرد وزارت نیرو با عنوان پویش هر هفته «الف-ب-ایران» با این هدف تا پایان سال ۹۸ ان‌شاءالله ۲۲۷ طرح و پروژه در سطح کشور در حوزه آب و برق افتتاح می‌شود .

۶ پروژه با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان افتتاح می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی‌رضا تخت‌شاهی گفت: با رویکرد وزارت نیرو با عنوان پویش هر هفته «الف-ب-ایران» با این هدف تا پایان سال ۹۸ ان‌شاءالله ۲۲۷ طرح و پروژه در سطح کشور در حوزه آب و برق افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه در هفته هشتم پویش هستیم، گفت: این پویش رویکردی جدید و کارآمدی است که در قالب آن امروز ۶ طرح و پروژه در استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان تقدیم مردم می‌شود.

او با اشاره به جزئیات پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند، گفت: پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در حوزه شهرستان کرمانشاه نخستین پروژه‌ای است که با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو رسما وارد مدار می‌شود که با وجود آن ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی در قالب ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر از آب سالم شرب بهره‌مند می‌شوند.

تخت‌شاهی، خنک‌کاری و ارتقای توان نیروگاه اسلام‌آباد غرب را دیگر پروژه افتتاحی هفته هشتم پویش هر هفته «الف-ب-ایران» عنوان کرد و افزود: این پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که هدف از آن افزایش ۱۷.۵ درصد ظرفیت اسمی نیروگاه در زمان پیک (گرما و اوج مصرف) خواهد بود.

۲ واحد بخش گازی که یکی از پروژه‌های بسیار مهم استان کرمانشاه در نیروگاه دالاهو (با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات و ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری) است، به‌عنوان پروژه سوم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و به گفته این مسؤول، یکی از پروژه‌های بسیار مهم و ارزشمند و زیرساختی برای استان محسوب می‌شود.

او در ادامه به آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صحنه و سنقر با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت ۷۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت افق ۱۴۲۰ که ۴۶ هزار نفر را پوشش خواهد داد، تعریف شده است.

تخت‌شاهی اضافه کرد: تصفیه‌خانه شهر صحنه با ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و در افق ۱۴۲۰ حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر را پوشش خواهد داد.


انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.