رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: در ۲ ماه اخیر یک تن انواع فرآورده خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ غیرقابل مصرف از فروشگاه‌های سطح شهر جمع‌آوری و معدوم شد.

یک تن فرآورده خام غیرقابل مصرف در قروه جمع‌آوری و معدوم شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حسین پروایی گفت: بازرسان شبکه دامپزشکی قروه به صورت مشترک در دو شیفت کاری و روزانه از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و انواع گوشت بازدید می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه افزود: در ۲ ماه اخیر یک تن انواع فرآورده خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ غیرقابل مصرف از فروشگاه‌های سطح شهر جمع‌آوری و معدوم شد.

او با اشاره ارزش ریالی فرآورده خام دامی و گوشتی معدوم شده تصریح کرد: این فرآورده‌ها به ارزش ۳۰ میلیون تومان بود و معدوم‌سازی آن موجب احساس امنیت غذایی و سلامت در میان مصرف‌کنندگان شده است.

پروایی از مردم درخواست کرد از خرید هر گونه ماهی از وانت‌ها و دوره‌گرد‌ها پرهیز کنند چرا که بسیاری از این ماهی‌ها در مراکز آلوده به فاضلاب پرورش یافته و ناقل انواع بیماری است.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه در مورد عرضه مواد خام دامی و گوشتی اذعان داشت: عرضه هر گونه جگر، سنگدان، دل، تخم مرغ و... در محیط خارج از یخچال تخلف است و مردم از خرید محصولاتی با چنین شرایطی پرهیز کنند چرا که قدرت فساد پذیری بالایی دارد.

پروایی در مورد وضعیت بهداشت مواد گوشتی و فرآورده‌های دامی در قروه گفت: چندین سردخانه مجهز در این شهرستان وجود دارد و بازرسی‌های مداوم از آن صورت می‌گیرد بر همین اساس در یک سال اخیر قروه جزو چند شهر برتر کردستان از لحاظ بهداشت مواد غذایی گوشتی و دامی از سوی شبکه دامپزشکی انتخاب شده است.

او در پایان از مردم شهر و روستا‌های قروه خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه فرآورده‌های دامی، گوشتی خام مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی قروه اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان به آن رسیدگی شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.