ارتش آمریکا با اعزام ۲۰ هزار نیروی خود به اروپا، بیشترین تعداد نظامیان خود را در یک ربع قرن گذشته در این قاره مستقر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات ارتش آمریکا با اشاره به استقرار بیشترین تعداد نیرو‌های نظامی این کشور در ۲۵ سال گذشته در اروپا، در حالی از اعزام ۲۰ هزار نیروی نظامی برای مشارکت در تمرینات مشترک نظامی در کشور‌های اروپایی خبر می‌دهند که روابط خصمانه با روسیه رو به افزایش است.

کریستوفر کاولی، فرمانده نیرو‌های زمینی آمریکا در اروپا، گفت: ۲۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی سال آینده با هدف پیوستن به ۹ هزار نیروی نظامی دیگر این کشور که پیشتر در اروپا مستقر بودند، به این قاره اعزام می‌شوند.

همچنین بر اساس اظهارات او در پنتاگون، حدود ۳۷ هزار نیروی نظامی آمریکا از ماه مه تا ژوئن در تمرینات نظامی ده کشور اروپایی شرکت می‌کنند.

اعزام نیرو‌های نظامی مستقر در آمریکا همراه با ارسال ۱۳ هزار دستگاه تجهیزات نظامی شامل تانک، توپخانه و خودرو‌های زرهی در مساحت ۴ هزار کیلومتر از فوریه آغاز می‌شود. اما از آنجا که عرض خطوط آهن در راه آهن کشور‌های متعلق به شوروی سابق در مقایسه با کشور‌های اروپایی کوچکتر است و پل‌های خطوط آهن برای حمل وزن هفتاد تنی تانک‌های آبرامز ساخته نشده چالش‌های لجستیک با نگرانی روبرو شده‌اند.

برگزاری رزمایش اروپا با عنوان  «اروپا- مدافع ۲۰»  پس از سال‌ها کاهش نظامی گری آمریکا پس از جنگ سرد اروپا حاکی از نقطه عطف راهبردی در این زمینه است.

کاولی بدون اشاره به تمرکز بر روسیه افزود، الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ سبب تغییر در همه زمینه‌ها شد. او همچنین گفت هدف از اینگونه اقدامات «نشان دادن توانایی نظامی آمریکا در اعزام فوری شمار زیادی از نیرو‌های نظامی برای حمایت از ناتو و پاسخ به هر گونه بحران است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار