عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: امروز مجموعه‌ای در مجلس برای پیگیری اصلاح قوانین مربوط به شرکت‌های دانش بنیان انتخاب می‌شود.

انتخاب مجموعه‌ای در مجلس برای اصلاح قوانین مربوط به استارت‌آپ‌هابه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس و مسئول پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش بنیان (استارت‌آپ‌ها) پیش از بررسی موضوع دستاورد‌ها و مشکلات اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه در صحن علنی امروز گفت: در ابتدای مجلس دهم ۱۰ موضوع برای رسیدگی در دستور کار قرار گرفت که پیگیری مشکلات استارت‌آپ‌ها یکی از آن‌ها بود.

او ادامه داد: در روند بررسی مشکلات این شرکت‌ها از افراد مختلف و شرکت‌های گوناگون از سراسر کشور دعوت شد، زیرا موضوع استارت‌آپ‌ها درباره آینده و ساخت ایران، به کارگیری و حفظ نخبگان و همچنین پیشرفت، عزت و ایستادگی ایران در برابر فشار‌های خارجی و توجه به جوانان داخلی می‌شود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ۱۰ جلسه با ذی نفعان واقعی و ۱۰۰ شرکت و همچنین سندیکا‌های مختلف و NGO‌ها در تهران و شهرستان‌ها برای طبقه بندی مشکلات برگزار شد و اکنون جمع بندی و گزارش تمامی این جلسات امروز به شما نمایندگان عرضه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: همزمان با دعوت از این شرکت‌ها ما جلساتی را هم با وزرای کار و اقتصاد، نیروی انتظامی، صندوق‌ها، معاونت علمی و بانک مرکزی برگزار کردیم تا اینکه برخی مطالب و قوانین مربوط به بخش‌نامه‌های این شرکت‌ها چگونه باید اصلاح شود.

او تصریح کرد: جلسه امروز در حقیقت درباره موضوع ریاستی و انتخاب مجموعه‌ای از سوی مجلس است تا از این پس امور مربوط به استارت آپ‌ها را رسیدگی و قوانین نیازمند اصلاح را پیگیری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار