با راه اندازی سامانه املاک و اسکان، بازار از خانه‌های خالی رها می‌شود و زمینه برای افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه هم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این روز‌ها بازار مسکن به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور دچار تلاطم‌های بسیار زیادی  شده است به طوری که به گفته بسیاری از کارشناسان مسکن در چند سال گذشته این بازار چنین جهش قیمت و رکود معاملاتی را تجربه نکرده بود.

مسکن در یک سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد رشد قیمت و رکود ۷۵ درصدی را تجربه کرده است که همزمان با ایجاد ثبات در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله ارز و سکه این بازار روی آرامش را به خود دید که آمار‌ها نشان دهنده کاهش ۳۰ درصدی در طول ۳ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

بسیاری از متقاضیان بازار مسکن که به دلیل رشد جهشی قیمت‌ها از خرید مسکن نا امید شده بودند با مطرح کردن طرح بزرگ اقدام ملی مسکن ریشه‌های امید خانه دار شدن در آن‌ها جوانه زد.

در قالب این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در شهر‌های مختلف کشور ساخته شود و از سوی دیگر با تکمیل کردن طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر بسیاری از متقاضیانی که بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز واحد‌های خود را تحویل نگرفته‌اند خانه دار می‌شوند مجموع این اقدامات خود توانسته اثر روانی مثبتی را در بازار مسکن ایجاد کند.

بسیاری از کارشناسان بخش مسکن معتقد هستند که دولت علاوه بر افزایش تولید باید زمینه‌های حذف سوداگران و دلالان این بازار را فراهم کند چرا که گرداننده اصلی نوسان در این بازار سوداگرانی هستند که در طول چند ماه گذشته قیمت‌ها را در این بازار چند برابر کرده‌اند البته بسیاری از این سوداگران با احتکار خانه‌های خالی و پرداخت نکردن مالیات توانسته‌اند اثر منفی بر این بازار بر جای بگذارند.

یکی از اصلی‌ترین راهکار‌هایی که در چند سال گذشته از سوی بسیاری از مسئولان و کارشناسان این بازار برای کنترل قیمت‌ها مطرح شده راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و اخذ مالیات از خانه‌های خالی است که در طول یک دهه گذشته مسکوت مانده است که هر بار وزرای راه و شهرسازی به بهانه‌های مختلف اجرای آن را به تعویق انداخته‌اند؛اسلامی وزیر راه و شهرسازی فعلی نیز زمان اجرای این طرح را به پایان امسال موکول کرده است.

در چند روز گذشته محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هم  از تکمیل این سامانه تا پایان امسال خبر داده است.

محمودزاده اعلام کرده است که برای تکمیل سامانه املاک و اسکان مسکن باید تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری ها، وزارت اقتصاد، استانداری‌ها و سازمان امور مالیات اقدام به تکمیل اطلاعات این سامانه کنند.

او اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه زمان چندانی نیاز ندارد بلکه مهم‌ترین بخش این سامانه اطلاعاتی است که دستگاه‌های مختلف باید آن‌ها را ارائه کند.

محمودزاده بیان کرد: شناسایی خانه‌های خالی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو و شهرداری‌ها است چرا که این سامانه یک دیتابیس کاملی است که تمامی اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در آنجا ارائه می‌شود.

دستگاه های مختلف اطلاعات سامانه املاک را هرچه سریعتر تکمیل کنند

در همین رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور یک اقدام پیچیده و مهمی برای حوزه ساختمانی کشور به شمار می‌رود، گفت: در صورتی که راه اندازی و تکمیل این سامانه را جدی بگیرند می‌توانیم امیدوار به تکمیل این سامانه تا پایان سال باشیم.

او با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات در این سامانه بسیار مهم و زمان بر خواهد بود، گفت: در این سامانه تمامی اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی وارد می‌شود که جمع آوری آن‌ها نیاز به بررسی میدانی دارد و همین موضوع خود زمان بسیار زیادی را می‌طلبد که امیدواریم دولت از قبل اقدام به انجام آن کردده باشد.

رهبر با اشاره به اینکه اجرای سامانه ملی املاک و اسکان تنها بخشی از مشکلات حوزه مسکن را می‌تواند رفع کند، افزود: دولت باید علاوه بر تکمیل این سامانه به سراغ افزایش تولید مسکن برود.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: دولت اگر طبق برنامه ساماندهی املاک و اسکان پیش می‌رفت ما هم اکنون شاهد رونق و وضعیت مناسب در بازار مسکن بودیم.

او اظهار کرد: دولت باید سختگیری‌های خود را در حوزه سرمایه گذاری مسکن و تولیدات این بخش کاهش دهد تا سرمایه گذاران و سازندگان این بخش برای ورود به این بازار رقبت داشته باشند.
بیشتر بخوانید: تهران از ثبت نام طرح ملی مسکن حذف نشده است

رهبر بیان کرد: با راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان مسکن می‌توانیم خانه‌های خالی را در این بازار شناسایی کنیم البته با تکمیل آن می‌توانیم مشکلات مربوط به آمایش سرزمین را هم برطرف کنیم.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به اینکه دولت علاوه بر افزایش تولیدات خود در این بازار باید به فکر آمایش سرزمین هم باشد، افزود: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در این بازار ایجاد شده بسیاری از مردم ثروت‌های خود را در شهر‌های مختلف رها کرده و سعی کرده‌اند تنها خانه‌ای در کلانشهر‌ها تهیه کنند که این موضوع زمینه ساز ایجاد مشکلات بسیار زیاد در حوزه اقتصادی شهر‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه رسیدگی به تکمیل واحد‌های نیمه کاره مسکن به ویژه در مناطق مختلف تهران می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه را برطرف کند گفت: ما در برخی از مناطق تهران با حجم انبوهی از خانه‌های نیمه کاره روبرو هستیم به طوری که هم اکنون در منطقه ۲۲ تهران چندین هزار واحد خالی به صورت نیمه کاره رها شده که در صورت تکمیل آن‌ها بخش عمده‌ای از نیاز اقشار متوسط و رو به پایین جامعه پوشش داده می‌شود.

سامانه املاک و اسکان مسکن ۳۰ سال از اجرا عقب مانده است

در ادامه حسام عقبایی نائب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه سامانه ملی املاک و اسکان کشور از ۴ سال پیش مطرح شده بود، گفت: متاسفانه در دولت یازدهم و ابتدای دولت دوازدهم به این بخش توجهی نشد و با ورود اسلامی وزیر راه و شهرسازی توجه به این سامانه افزایش یافت.

نائب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در صورتی که راه‌اندازی این سامانه را دولت جدی بگیرد می‌توانیم تا پایان سال از آن بهره برداری کنیم، گفت: البته این به آن شرط است که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی همکاری‌های لازم را جهت جمع آوری آن انجام دهند.

عقبایی با اشاره به اینکه خروجی و بهره‌وری این سامانه تنها منوط به تکمیل اطلاعات خانه‌ها است، گفت: شناسایی واحد‌های خالی از سکنه نیازمند برنامه ریزی کلان اقتصادی است و در صورتی که بخش‌های مختلف اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند می‌تواند اجرای آن آسان‌تر باشد.

او توضیح داد: برای تکمیل این سامانه باید ۱۷ تا ۱۸ دستگاه همکاری کنند و اطلاعات آن‌ها به یکدیگر متصل شود.

نائب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستگاهی که در اجرا و تکمیل این سامانه می‌تواند موثر باشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و وزارت راه و شهرسازی هم باید با توجه به آنکه با دستگاه‌ههای دولتی اختصاص دارد هر چه سریع‌تر آن‌ها را در تکمیل اطلاعات فرا بخواند.

عقبایی افزود: تا پایان سال راه اندازی نرم افزار دور از انتظار نیست البته این سامانه هنوز ۳۰ سال نسبت به مدت زمان راه اندازی خود عقب‌تر است و در صورتی که بر روی کار بیاید می‌توانیم با شناسایی واحد‌های مسکونی دست سوداگران و محتکران خانه‌های خالی را از بازار مسکن قطع کنیم.

او با اشاره به اینکه دولت باید عزم خود را برای تکمیل این سامانه جذب کند، گفت: بازار مسکن هم اکنون تشنه تولید و عرضه مسکن است و می‌توانیم امیدوار باشیم که با تکمیل این سامانه دولت اقدامات دیگر را جهت توجه بیشتر به افزایش تسهیلات مسکن کند.
 

روند تولید مسکن تا سال آینده ثابت خواهد ماند

رضایی کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار مسکن در مقایسه با سال‌های گذشته نامناسب است، گفت: هم‌اکنون این بازار در رکود سنگینی به سر می‌برد و به دلیل آنکه در سال گذشته قیمت مسکن افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین قدرت خرید مردم در این بازار بسیار کاهش یاُفته است.

رضایی  اظهار کرد: کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم در این بازار زمینه‌ساز اُفت قیمتی ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن شده و این در حالی است که بسیاری از مسئولان ادعا می‌کنند که اقدامات دولت زمینه‌ساز رونق و کاهش قیمت مسکن شده است.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اقدام خاصی از سوی دولت در بازار مسکن انجام نشده است، گفت: آمار‌ها نشان دهنده آن است که قدرت خرید در بین مردم کاهش چشمگیری یافته و امکان خرید برای اقشار متوسط هم  کاهش یافته است.

او توضیح داد: کارشناسان پیشنهادات بسیار مؤثری برای رونق بازار مسکن از جمله نوسازی بافت‌های فرسوده، در اختیار گرفتن اراضی دستگاه‌های دولتی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ارائه کرد، اما متأسفانه در طی یکی ۲ سال گذشته هیچ کدام از این راهکار‌ها به مرحله عملیاتی نرسید.

رضایی یادآور شد: به نظر می‌رسد که روند تولید مسکن تا سال آینده ثابت باشد که این خود زنگ خطری برای افزایش مجدد قیمت مسکن به شمار می‌رود.

رضایی تاکید کرد: در صورتی که رکود در بازار مسکن ادامه‌دار باشد و عرضه و تقاضا در این بازار روند معکوسی داشته باشد تا ابتدای سال آینده شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

این کارشناس مسکن  اظهار کرد: روند تولید مسکن در کشور طی سال‌های گذشته مناسب نبوده و در صورتی که دولت نتواند طرح‌های خود را از روی کاغذ به مرحله اجرایی برساند به طور قطع سال آینده قیمت‌ها در بازار مسکن افزایش خواهد یافت.

بازار مسکن به عنوان یکی از اصلی ترین نیاز های اقتصادی مردم در کشور به شمار می رود که در چند سال گذشته با توجه به نوسانات اقتصادی در کشور بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و همین موضوع باعث کارهش قدرت خرید مردم شده است اما امیدواریم با توجه به اقداماتی که از امسال آغاز شده و همچنین با اجرایی شدن طرح اقدام ملی و تکمیل سامانه املاک و اسکان مسکن تا پایان سال  آینده خوبی را برای این بازار رقم بزنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۱
France
دانیال
۱۷:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
مسئول بالا رفتن قیمت مسکن خود دولت و نمایندگان مجلس بودند و هستند ،چون همه شون بساز بنداز هستند ،این بازی سامانه مسکن و خونه های خالی بازی بیش نیست ،خود دولت و جیره خورانش بزرگترین محتکر مسکن هستند،مگر میشود قیمت خانه از قیمت خانه در بهترین نقاط دنیا گرانتر باشد؟؟؟جز اینکه اینجا خون ملت رو ممکید و خانه های بی کیفیت رو با چندین برابر قیمت جهانی به مردم بیچاره می‌فروشند و بعد آنطرف دنیا خریدهای ارزانتر و با کیفیت تر میزنید

دیگه دست شما برای همه رو شده،
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
خداروشکر در دولت قبلی ی خونه نقلی ساختیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
هیچکدام ازمسؤلین کلیدی ندارند ونه تنها مشکلی راحل نمی کنند بلکه باعث فزایش مشکلات شدند وچوب لای جرخ زندگی مردم گذاشتند؟!؟! درتاریخ ملتها ودولتها چنین !! چنین دولتهایی که مردم ایران دیدند!! دیده نشده است؟!!
Finland
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دولت تدبیر شش سال مردم را معطل کرد تا همان مسکن مهر رابا نام دیگری در دستور کار خود قرار دهد !!!
اگر از همان شش سال قبل همان مسکن مهر را با سرعت قبل ادامه می داد الان وضعیت مسکن در کشور به مراتب بهتر از این می بود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
تولید مسکن مدرن و گسترده و مجهز دولتی شاید باید یک واجب دینی بشود چون وقتی شیعه نمی‌تواند آرزوی فرزندان خودش را برای داشتن خانه خوب برآورده کند گناه کبیره برای قانون نوشته میشود. قیمت مسکن قانون دارد قانون برای رفاه حال شیعه اصلاح میشود. راه حل مسکن ساده‌تر از هرچیزی است. خانه سازی گسترده آسان است. اما برگشت ضرر کمی دشوار است. از امشب باید جدی گسترده و مجهز خانه سازی رایگان را شروع کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
طرح مسکن ملی کاهش قیمت مسکن را تسریع می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
نمی دونم این چه ظرحی است که سایت آن در خوزستان ، به اندازه ی نصف روز هم باز نماند و به علت تکمیل ظرفیت بسته شد!! پس تکلیف بقیه مردم چه می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
چاره کار مالیات مالیات مالیاته
Iran (Islamic Republic of)
عمران
۲۰:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دولت کلا تو کار کلیده.یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۹:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ده ساله پول دادیم وهنوزتحویلمون ندانو حل کنن بعدحرف از مسکن ملی بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
میخواد مشکل مسکن را حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
تعارض منافع تصمیم گیرندگان با منافع مردم باعث میشه طرحهایی که مشکلات مردم را کاهش می دهد همیشه در دست بررسی باقی بمانند و هیچ وقت تصویب و اجرا نگردند
Germany
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آفرین دقیقا
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
کلید در دست مافیاست !!! تاحالا از خودتان پرسیدید با اطلاع از سودهای چند صد درصدی در بخش مسکن مالیاتی گرفته نمیشه و چرا قانونگذاران و مجریان کاری نمی کنند ؟؟؟!!! توقع اخذ مالیات ...!!!؟؟؟ یک نفر 7500 خانه احتکار کرده در تهران ؟؟؟ باور می کنید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
آیا قفلها زود به زود عوض میشن کلیدها باز نمیکنند یا قفلها خرابن با کلید نمیشه بازشون کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مشکلات هیچوقت درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
هیچ کاری،نمی تواند بکند نه کلید دسش هست ونه قفل
Iran (Islamic Republic of)
يونس
۱۷:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
هو رارارارارارا ....... كليد گمشده پيدا شد. حالا بايد فهميد كليد چطورى از جيب....برسه بدست معاون وزير راه و شهر سارى رسيد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
آقا به داد مسکن‌های مهر هم برسید فرسوده و خراب شدند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اینا رو کی می‌خواین تحویل بدین!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
همون مسکن مهر است دیگه چرا اسمشو عوض کردید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مسکن ملی قسطشو وپیشپرداختش خیلی زیاده مستاجری راحتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
الکی می گن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
پخونه بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مشکل مسکن فقط فقط با مالیات سنگین حل میشود آقای وزیر بیراهه نرید
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
احسنت
مالیات سنگین بر مسکن های خالی هم مشکل مسکن راحل میکند
وهم اقتصاد را نجات میدهد
Germany
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اقای وزیر خودش ۱۰۰۰ تا خونه خالی داره منتظره گرون تر بشه بفروشه..
انتظار نداشته باشین قانون مالیات وضع کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مشکل مسکن فقط فقط با مالیات سنگین حل میشود آقای وزیر بیراهه نرید
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
احسنت
مالیات سنگین بر مسکن های خالی هم مشکل مسکن راحل میکند
وهم اقتصاد را نجات میدهد
Finland
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
قدرت بانکیها نمیگذاره و مزدم دازن جورشون رو میکشن
اضافه مصزف بنرین با مالیات کنتزل بشه نه گزان کزدن
!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مشکل مسکن فقط فقط با مالیات سنگین حل میشود آقای وزیر بیراهه نرید
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
احسنت
مالیات سنگین بر مسکن های خالی هم مشکل مسکن راحل میکند
وهم اقتصاد را نجات میدهد
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۴:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مسکن مهر رو تحویل ندادین میخواین اقدام ...کنید....هیچ کاری نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اگردست واسطه های مسکن وصوداگران که با دورزدن قانون صاحب چندین مسکن ازطریق همین ثبت نام مسکن ملی مثل زمان قبل که ازطریق مسکن مهر صاحب چندین مسکن می شوند وهمه را باقیمتهای زیاد اجاره می دهند هیچ وقت اولین مسکنها صاحب مسکن نخواهندشد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سوداگران عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
نه کاهش نمیدهد اونیکه مسکن مهر گرفته یا فروخته دوباره اسم نوشته برای مسکن ملی باید کارشناسی باشد
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مالیات سنگین بر مسکن های خالی هم مشکل مسکن راحل میکند
وهم اقتصاد را نجات میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
نه کاهش نمیدهد اونیکه مسکن مهر گرفته یا فروخته دوباره اسم نوشته برای مسکن ملی باید کارشناسی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
نه کاهش نمیدهد اونیکه مسکن مهر گرفته یا فروخته دوباره اسم نوشته برای مسکن ملی باید کارشناسی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دولت مشکل سیب زمینی و پیاز را هم نمی تواند حل کند
نه خودشان کار میکنند و نه می پرسند و نه اجاره میدهند دیگری مشکل را حل کند
کل درامد مملکت هم هزینه دولت می شود
-
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
حرف حساب جواب نداره
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
حرف حساب جواب نداره
احسنت
مالیات سنگین بر مسکن های خالی هم مشکل مسکن راحل میکند
وهم اقتصاد را نجات میدهد
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۳:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اگر فقط دولت بخواهند رونق اقتصاد ی وتولید پایدار داشته باشند باید زمین وملک را با وضع قانون از چرخه سودا گری خارح کنند
-
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
درست نمیکنن که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ساخت و ساز پایینه و وامها با بهره زیاد و ودرامدها هم کم و مصالح هم گران و زمین هم گران و شیرآلات و درب و پنجره و آهن و سیمان و کاشی هم حتی به دلار حساب میشود، خوب بنظرتان این آش گران و یا ارزان تمام میشود!!!!!!!؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
وزیر با کفایت...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دولت فقط فکر خود و اطرافیانش است هیچ طرحی که به نفع ملت باشد در این دولت تصویب نشده و نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
شما هرکار کردین که یچیزی را درست کنید دقیقا برعکس شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
به جان هر کی دوست دارین دیگه اسم کلید نیارین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با مسکن مهر چه گلی به سر ملت زدین که با این طرح؟هنوز سایت باز نشده میگه ظرفیت پر شده.یعنی چی؟تازه مسکنی که پیمانکار بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
یک عدد شیر فلکه آب 20 تومانی شده 150 هزار تومان سیمان کیسه ای 15 تومان .بعد از گرانی بنزین 20 درصد به شمش آهن آلات اضافه شده آسانسور 20 میلیونی شده 128 میلیون دست مزد آلماتور بند از متری 50 تومان شده 120 هزار تومن آنوقت انتظار دارید قیمت مسکن ثابت بمانه
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام یک کلید که دست رئیس جمهور محترم است لذا یکی بدهید دست رئیس محترم قوه قضائیه شاید بتواند به اسناد و مدارک محرمانه داخل گاو صندوق دسترسی پیدا کند و نگذارد که حق مردم پایمال شود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
طرح خوبی هستش کاش ظرفیت بیشتر بود همه بتونن ثبت نام کنند مردم عزیز انشالله که هم شما و هم من بتونیم امسال صاحب خونه بشیم واقعا دولت هم توان خودش در این حد بوده بازم خدا رو شکر بازم کشور خودمون قدرشو بدونیم باز انسانیت اینجا بیشتره .همیشه از خدا بخواهیم کمک کند چون واقعا خدایی که باشیم خودش کمک میکند اگر به صلاحمون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دلت خوشه داداش
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۴:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
انشاالله شماهم خانه دار میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
داداش نیست خواهره عمو
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۱:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
کلید مشکل، دست کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
کلید دست ... کلیدسازاست
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۶:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام بچه 5 ساله هم می دونه کلید دست کیه شما نمی دونی ؟
Iran (Islamic Republic of)
بيداد
۱۱:۵۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
زمینهای مردم رو به خودشون بدین.مگر این زمین‌ها رو از کجا آوردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بیشتر همین زمینهایی هم که بذل و بخشش شد از دولت بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
زمین خدا رو برداشتند قیمت نجومی گذاشتند و مشکل برا مردم درست کردند جمعیت که رو به کاهشه چرا قیمت زمین رو پایین نمیارید مگه هر آدمی چند سال عمر میکنه زمین دولت زمین دولت راه انداختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
خیر راه حل خانه دار شدن همه مردم ،ساخت همیشگی و فعال بودن ساخت و ساز برای همیشه است نه یه مدت کار و یه مدت خواب!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بنظر من خود مردم بیشتر مقصر گرانی مسکن و خودرو هستند . وقتی که بازار راکد هست به نصف قیمت هم. بدی نمیخرن ولی تا یه اتفاقی میفته 3 برابر قیمت هم میخرن کلا مردم ما دوست دارن گران بخرن از ارزونی خوششون نمیاد . خلایق هر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ملت با حالی هستیم
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
استعفا بدید
United States of America
محمد
۱۱:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
در شهرکرد نیم ساعت بعد از باز شدن سایت که اونم با کلی خطا همراه بود و گاها وسط ثبت نام قطع میشد اتمام ظرفیت زد درحالی که سه روز مهلت داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
یکی از راههای پایین آمدن مسکن اینه که خانه هایی که دولت داره رو با قیمت کم به مستاجرا مخصوصا کم درامدا بده
یا خانه هایی بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
یکی از راههای پایین آمدن مسکن اینه که خانه هایی که دولت داره رو با قیمت کم به مستاجرا مخصوصا کم درامدا بده
یا خانه هایی بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
یکی از راههای پایین آمدن مسکن اینه که خانه هایی که دولت داره رو با قیمت کم به مستاجرا مخصوصا کم درامدا بده
یا خانه هایی بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بفکر باشید
Iran (Islamic Republic of)
بی‌نام
۱۱:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سامانه املاک و اسکان به چه درد میخوره وقتی صاحب بیشتر خونه های خالی مسئول های دستگاه هایی هستن که باید همکاری کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Germany
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
قیمت خانه و خودرو با مردم شدن دلار و قیمت دلار حساب میشه و ربطی به ساخت خانه دوباره نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
کلید حل مسکن در دست ترازنامه مالیست
مسکن و خودرو حزو دارایی هاست و کسری و ضررها را جبران میکند بزای همین ملک را انباشت کرده و-از مالیات هم میگزیرند
روی دیگر ضعیفان خرد شده و فدرت حرید ندارتد و مالیات میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ربا که شاخ و دُم نداره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دورغ که شاخ و دُم نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مالیات بر مسکن خالی مفهومی نداره بفرمائید کسانی که چندین دستگاه آپارتمان دارند پولش را از کجا آوردند واینکه قیمت هر واحد آپارتمانی باید برابر با نرخ کارشناسی شده +سود برای کارفرما تعیین و به فروش برسد نه هر کی هرقیمت دلش خواست بفروشد
Iran (Islamic Republic of)
حیدرعلی
۰۹:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
خواهشااین مشکل رابه گوش مسولین برسانیدکه جوابگوباشند
دراستان کرمانشاه از همان روزاول که سایت بازشده بود درصف ثبت نام بودیم که ظرفیت تکمیل وسایت بسته شد وخیلی هانتوانستندثبت نام کنند
تکلیف این عده ازمردم چیه؟
چکاربایدبکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
آیا زمین نداریم؟ آیا کارگر و معمار نداریم؟ آیا مصالح کم داریم؟ آیا راهکار ندارد؟ اینها نمی خواهند انجام دهند،
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۹:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بنام خدا.با عرض سلام.آقایان محترم مسکن را رها کنید برسید به داد قیمت خودرو که الان قیمت یک خودروی بی کیفیت داخلی داره از قیمت یه واحد آپارتمان بالا میزنه .یه فکری به حال مافیای خودرو بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
همه کلید ها الکیه
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۰۸:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام
باهرنیتی که دولت بخواد انجام بده این طرح بسیار عالیه .به شرطی که راه در روهای دلالان را پیش بینی کنن وببندند.
واقعا میتونم بگم دولت با یه تیر چند نشان خواهد زد با طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بیا تو مالیات برعایدی و مالیات بر خانه خالی را اجرا کن ببین چقدر قیمت مسکن میاد پایین باساختن ۴۰۰ هزار نمیتونی مشکل مسکن و حل کنی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دقیقا منم موافقم برای مالیات ولیکن بیشتر سرمایه داران مسکن خود آقایون هستن که نمیخوان این طرح اجرا بشه ضمنا کسی دلش بحال ما مستاجران نسوخته
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۸:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با این کنترل وکلیدهاتون برای حل مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
خیر.مصالح ساختمانی چند برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
انشاءاله این کلید مثل کلید قبل نباشه
-
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
کلید اصل کاری قلابی بود وای به حال اینا
-
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دولت هر چه بکند نمی تواند مشکل مسکن را حل بکند برای اینکه مشکل ما ریشه ای است و اگر از اساس مشکل حل نشود مشکل مسکن حل نخواهد شد.مردم ما نسبت به جمع مال حریص تر شده اند و هر چه دولت تولید بکند پولدارها صاحب می شوند و دولت جلوی اینکار را نمی گیرد . خودرو سازها هر چه تولید می کنند پولدارها می خرند و طبقه فقیر نظاره گر هست و این باعث می شود قیمت خودرو بالا برود ، دولت جلوی اینکاررا نمی گیرد ، چون به نفعش میباشد.وقتی یک نفر صدها خودرو می خرد !!!! این نشان می دهد دولت خودش خواهان چنین وضعیتی است !!!! در مورد مسکن هم همینطور می باشد !! اگر واقعا دولت می خواهد مشکل مسکن را حل بکند !! زمین رایگان در اختیار مردم قرار دهد و همچنین وام ساخت آن را . و برای ساخت آن هم نظارت بکند .مردم خودشان خانه خودشان رابسازند . چرا پول بیتالمال را در اختیار عده ای قرار می دهید و آنها پول مردم را چپاول می کنند مگر چه ساخت و باختی با آنها دارید ؟! در این صورت غیر ممکن هست که ما در کشور مشکل مسکن داشته باشیم . مردم باید خودشان خانه خودشان را بسازند ، هم محکم و با کیفیت می سازند و هم از خودشان نمی دزدند.این تز انبوه سازی را بگذارید کنار و اجازه بدهید این مشکل کشور حل بشود . من نمی دانم چرا نمی خواهید پول دست خود مردم باشد .!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دولت آه ندارد با ناله سودا کند چه جوری هم زمین بدهد و هم وام که مردم خودشان بسازند . دل خوش دار...
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۸:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
این طرح، برای خونه دار نشدن است، کدام بیچاره با این سود و وضعیت میتونه این وام رو بگیره، آخه من خودم از سال ۹۳ سقف و ستون زدم ۱۰۰۰ متر ۷ واحد برای ۷ تا بچه دارم هنوز نتونستم وامی پیدا کنیم،همه سودها بالاست از کجا بیارم پس بدم حداقل وامی مثل مسکن مهر بدین خودمون می سازیم. فقط هر سال پروانه تایید میکنم پول می ریزم بحساب شهرداری و نظام مهندسی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
خیر
Iran (Islamic Republic of)
بنگاهی
۱۹:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
واقعا دولتمردان دنبال این هستند که مشکل مسکن حل بشه الکی خودشو اذیت نکنه همین خانه های خالی را اگر فکری به حالش بکنه مشکل مسکن حل میشه
France
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا
آخرین اخبار