جشن روز دانشجو در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مقصود فراستخواه عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: کنشگری برای ارتقا جامعه اهمیت زیادی دارد و برای حل مشکلات نیازمند کنشگری درست هستیم.

فراستخواه افزود: تغییرات اجتماعی و فرهنگی مهمی در جهان پیرامون در حال رخ دادن است و بر همین مبنا بایدمحتوای متناسب با جامعه شکل بگیرد.

این پژوهشگر و جامعه شناس با بیان اینکه جامعه در وضعیت حساسی به سر می‌برد اضافه کرد: نحوه اداره کشور به روز و پاسخگو نیست و از همین رو بسیاری از فرصت‌ها به تهدید تبدیل شده و اصلاح وضع کنونی نیازمند کنشگری منطقی، ایجاد محتوای درست و مشارکت در حل مسئله است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی هم در سخنانی با اشاره به اتفاقات ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ دانشگاه تهران گفت: روز دانشجو روز مقابله با استکبار است که در آن دانشجویان اجازه ندادند ایران جولانگاه امپریالیسم شود.

سید ابوالحسن نائینی افزود: رشد استکبارستیزی همزمان با رشد دانشجویان و دانشگاه‌ها در کشورمان اتفاق افتاده و پرچم استکبارستیزی دوباره در دست دانشجویان است.

او، پویایی را از ویژگی‌های دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: برای داشتن کشوری مقتدر و پیشرفته وظیفه تک تک دانشجویان داشتن روحیه علمی و پژوهشی و مسئولیت پذیری اجتماعی است تا در زمینه اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.