مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر به مراکز درمانی دولتی و خصوصی و مراکز معین روستایی برای بیماری آنفلوانزا مراجعه کردند.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: از ابتدای آذر ماه  تاکنون بیش از ۱۶ هزار مراجعه به مراکز درمانی دولتی و خصوصی و مراکز معین روستایی انجام گرفته است که ۳۰۵۹ نفر به بیمارستان، ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز درمانی بخش خصوصی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از روستائیان به مراکز معین بیمه روستایی برای بیماری آنفولانزا مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده اند.

او افزود: در طول این مدت تمامی مراکز درمانی شهرستان در آمادگی کامل بسر می‌بردند و با تمهیدات در نظر گرفته شده در درمانگاه اورژانس با افزایش نیروی‌های درمانی و نیز افزایش فعالیت درمانگاه‌های خصوصی به صورت شبانه روزی خدمات مناسب به شهروندان ارائه شد.

او تصریح کرد: همچنین این مدت کارکنان واحد بهداشت نیز با آموزش‌ها مداوم و مستمر برای ادارات، بهورزان، پرستاران، پزشکان، آموزش و پرورش با تلاش‌های شبانه روزی به منظور آگاه سازی افراد گام‌های موثری برداشتند.

او ادامه داد: با همکاری سمن ها و نهادها می توان مقوله اجتماعی کردن سلامت در جامعه را نهادینه کرد، همکاری ائمه جماعت و ریش سفیدان جامعه با اشاره به یک توصیه بهداشتی در نمازهای جمعه و یا مجالس می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد نیز گفت: تغییر نام کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی به کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده نشان دهنده اهمیت و نقش سلامت در تمامی حوزه‌ها در جامعه است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.