سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: به منظور کنترل بیماری نیوکاسل بیش از ۶۳ هزار قطعه از طیور بومی و روستایی ایمن سازی شدند.

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: واکسیناسیون ۶۳ هزار و ۶۱۵ قطعه طیور روستایی و بومی بر علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل و توان فنی، تخصصی، نظارتی و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی در سطح شهرستان مهاباد به وسیله ۲ گروه ۲ نفره دامپزشکی انجام و مراحل آن به پایان رسید.

او هدف از اجرای این طرح کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور بومی و روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحد‌های صنعتی، کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل و کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی عنوان کرد.

آغاز اضافه کرد: در طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در مهاباد طی۲ مرحله اجرا و در مرحله نخست آن ۴۷ هزار قطعه به وسیله تیم‌های دامپزشکی مایه‌کوبی شده و مرحله دوم ۱۶ هزار و ۶۱۵ قطعه از آن انجام گرفت.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد تصریح کرد: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و خطرناک طیور است که هر ساله خساراتی را به مرغداران صنعتی و روستایی وارد می‌کند و در صورت بروز و کنترل نکردن، جمعیت طیور صنعتی را با خسارات سنگینی مواجه و از بین خواهد برد که بر این اساس واکسیناسیون طیور از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.