مصرف قطره آهن منجر به پوسیدگی دندان می‌شود؟/ قطره آهن ایرانی برای کودکان مناسب‌تر است

یک داروساز و دکترای سم شناسی گفت: معمولا قطره آهن ایرانی در مقایسه با نمونه خارجی، درصد بیشتری از آهن را دارد و با توجه به کم خونی در کشور ما، مصرف قطره ایرانی توصیه می‌شود.

قطره آهن ایرانی برای کودکان مناسب‌تر است/ آیا مصرف قطره آهن باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟معصومه فدیشه‌ای داروساز و دکترای سم شناسی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: قطره آهن خارجی که مشابه قطره‌های آهن ایرانی غنی از آهن باشد بسیار گران است بنابراین مصرف قطره آهن ایرانی از لحاظ اقتصادی برای خانواده‌ها به صرفه‌تر است.

او ادامه داد: معمولا بعضی از خانواده‌ها برای درمان کم خونی کودک خود فقط از رژیم غذایی استفاده می‌کنند که این روش به تنهایی در درمان کم خونی کفایت نمی‌کند و حتما باید از قطره آهن نیز در کنار رژیم غذایی استفاده شود.

این دکتر داروساز گفت: معمولا استدلال برخی از خانواده‌ها از اجتناب در استفاده از قطره آهن، احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان در کودکان است در حالی که قطره آهن باعث پوسیدگی دندان کودک نمی‌شود و فقط تغییر رنگ  دندان را به دنبال دارد که معمولا این مشکل نیز با نوشیدن آب برطرف می‌شود.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.