مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسباد‌های ایران گفت: دومین مرکز اطلاع رسانی و معرفی پایگاه میراث فرهنگی آسباد‌های ایران در خواف ایجاد شده است.

افتتاح دومین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث فرهنگی آسباد‌های ایران در خوافبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رکنی مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسباد‌های ایران گفت: این مرکز براساس کنوانسیون میراث جهانی سال ۲۰۰۸ مبنی بر آگاهی رسانی و ارائه نمایشگاه‌های تصویری و آموزشی از محل آثار در پیرامون سایت‌های آثار تاریخی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
او ادامه داد: در این مرکز تلاش شده است نقشه هوایی و تصاویر پیرامون آسباد‌ها را قبل از گسترش و تخریب آن‌ها در معرض نمایش گردشگران بگذاریم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسباد‌های ایران گفت: این مرکز با مشارکت شهرداری خواف و مالکان آسبادها، مرمت، تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رکنی با اشاره به نمایش گذاشتن ۱۵ قاب با تصاویری از وضعیت آسباد‌ها و فضا‌های پیرامون بافت تاریخی افزود: اولویت در این مرکز به نمایش گذاشتن آسبادها، مسیر‌های دسترسی، بافت پیرامون، مجموعه‌های خدماتی، طبیعت، مردم شناسی، باغات و خانه‌های ارزشمند پیرامون آسباد‌ها است.
 
او تصریح کرد: این مرکز برای شناخت و اهمیت آثار تاریخی به مدیران شهری، جوامع محلی، محققان، پژوهشگران و گردشگران داخلی و خارجی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.