کارگاه ریختگری و ساخت قطعات صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بافق راه اندازی شد.

افتتاح کارگاه ریختگری و ساخت قطعات صنعتی در بافقبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در حاشیه افتتاح کارگاه ریختگری و ساخت قطعات صنعتی در شهرک صنعتی مبارکه این شهرستان که با حضور استاندار یزد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان صورت گرفت، گفت: این کارگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه با احداث این کارخانه زمینه اشتغال برای ۱۰ نفر فراهم شده است افزود: این کارگاه با ظرفیت روزانه ۴/۵ تن و با استفاده از دو کوره با ۶۰۰ کیلوگرم ذوب، قطعات چدنی و فولادی مورد استفاده در صنایع معدنی بافق را تولید می‌کند.

فرماندار بافق تصریح کرد: باتوجه به ازمایشگاه مجهز به دستگاه کوانتومتر ساخت قطعات بصورت ذوب مواد آنالیز شده صورت می‌گیرد.

زاده رحمانی با بیان اینکه این مجموعه در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع احداث شده است گفت: کارگاه دارای پست اختصاصی برق با سرمایه گذاری ۴/۵ میلیارد تومان می‌باشد.

او با بیان اینکه کارگاه‌های مکمل همراه با کارگاه ریختگری احداث شده است، ادامه داد: کارگاه مجهز به دستگاه‌های تراشکاری با سرمایه گذاری بیش از سه میلیارد تومان و کارگاه ابکاری فلزات با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون تومان از کارگاه‌های مکمل می‌باشد.

فرماندار بافق با بیان اینکه تمام تجهیزات کارگاه ابکاری موجود است خاطر نشان کرد: در صورت آغاز به کار این کارگاه، زمینه اشتغال برای هشت نفر فراهم می‌شود.

زاده رحمانی افزود: در حال حاضر در کارگاه تراشکاری ۱۰ نفر مشغول به کار هستند که این میزان تا ۲۰ نفر قابل افزایش است.

او تاکید کرد: با راه اندازی این کارگاه بصورت فعال، ساخت تمامی قطعات صنعتی برا معادن و صنایع بافق امکان پذیر می‌شود.

پیش بینی می‌شود در صورت اختصاص تسهیلات بانکی به این کارگاه، ضمن افزایش طرح‌های توسعه ای، زمینه اشتغالزایی بیشتری فراهم شود.

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار