معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر پرهیز از خود درمانی مبتلایان به آنفلوآنزا از ابتلای ۵۰ مورد قطعی به این بیماری در کاشان و یک موردی فوتی ناشی از آن تاکنون در این شهرستان خبرداد.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا رزاقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: موارد آنفلوآنزا در کاشان از نوع A و B بوده است که موارد نوع A به طور معمول از شدت بیشتری برخوردار است و بیشتر باعث همه گیری در جامعه می‌شود.

او، با تاکید بر وجود علائم آنفلوانزا شامل تب، گلو درد، سرفه و بدن درد افزود: فرد مبتلا به این علائم به پزشک مراجعه و دارو‌های تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کند.

به گفته او، فرد مبتلا ضمن استراحت در منزل، از تماس با دیگران خودداری کند و در صورتیکه پزشک دستور بستری شدن داد به توصیه پزشک عمل کند.

راه‌های ابتلا به آنفلوآنزا و معرفی گروه‌های در معرض مبتلا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزا از راه تماس مستقیم همانند دست دادن، روبوسی به دیگران و تماس غیر مستقیم مانند تماس با ترشحات و وسایل آلوده بیمار و یا ورود ویروس از طریق هوا هنگام عطسه و سرفه به دیگران سرایت می‌کند.

دکتر رزاقی، رعایت آداب سرفه توسط بیماران با گرفتن دستمال جلوی دهان و سپس انداختن دستمال را در کیسه نایلون در سطل دردار تاکید کرد و گفت: گروه‌هایی مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران ریوی و قلبی، مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند، افرادی که دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، مبتلایان به بیماری‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی، افرادی که نارسایی کبد و کلیه دارند و افرادی که دیابت دارند و دیابت خود را به خوبی کنترل نمیکنند، بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزای شدید هستند.

او، در پایان افزود: فعالیت ویروس آنفلوآنزای فصلی تقریبا از اوایل آبان ماه در کاشان شروع شده، است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.