اکبری گفت:‌ جذب منابع قرض الحسنه فوق العاده کار سخیت است  و در حال  حا ضر نسبت به سال ۹۵ رشد ۵۰۰ درصدی در جذب منابع کرده ایم.

//// آرامبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مرتضی اکبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران  در دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: این بانک در سال ۸۶ با سهام داری ۱۰ بانک مهم دیگر در جهت مسئولیت اجتماعی تاسیس شد.

او بیان کرد: در حال  حاضر ۵۲۲ شعبه در نظام بانکی داراست. بزرگترین رسالت این بانک رفع فقر و ارائه تسهیلات به قشر آسیب پذیر جامعه از طریق ریل گذاری مناسب است.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت موجود بانک شامل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه و ۳۰ هزار میلیارد منابع عمومی است. این منابع شاما   ۱۰ درصد سپرده و ۲ درصد مانده و ۸۸ درصد پرداخت قرض الحسنه و ۲۲۰ هزار میلیارد ریال مانده سپرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: علی رغم افزایش ۲۰ درصد نقدینگی در کشور  منابع بانک قرضه الحسنه ۵۰ درصد رشد داشته است و ۲ هزار و ۸۷۰ نفر نیروی انسانی داریم. از سال گذشته با بهینه سازی شعب تعداد شعبه ها را هدفمند تر کردیم. فشار سنگینی برای تاسیس شعب در شهرها دیگر است اما هدفمندسازی شعب یکی از عوامل مهم در مدیریت شعب است.

او تاکید کرد: تعداد تسهیلات و مراجعات بانک قرض الحسنه مهر ایران از سایر بانک ها به علت مسئولیت اجتماعی بالاست. جذب منابع قرض الحسنه فوق العاده کار سخت است  اما خوشبختانه  در حال  حاضر نسبت به سال ۹۵ رشد ۵۰۰ درصدی در جذب منابع کرده ایم.

اکبری گفت: استان های محروم کشور در ارائه سپرده قرض الحسنه  بیشتر است چرا که در این استان ها درک کاملی برای رفع محرومیت و همکاری جمعی برای بهبود شرایط درک می شود. 

افزایش ۱۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد:‌ افزایش ۱۰ هزار میلیارد ریالی  با همکاری سهام داران از جمله مواردی است که سرمایه این بانک را به ۲۵۰ هزار میلیارد ریال رسانده است. طی سال های گذشته این بانک علاوه بر اینکه اقدامات زیادی برای جلب رضایت عمومی تلاش کردیم از قوانین و بخشنامه های بانک مرکزی نیز به طورکامل تبعت داشتیم.

وی گفت: با استقبال از طرح وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر بانکداری الکترونیک و هوشمندسازی برنامه های زیادی را تعبیه و اجرایی کردیم.

اکبری بیان کرد:‌ تا پایان سال برنامه ریزی کرده ایم تا منابع این بانک را با رشد ۷۰ درصدی به ۳۳۰ هزار میلیارد ریال برسانیم. تا کنون یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر از این بانک تسهیلات گرفته اند و برنامه این بانک این است تا رقم ارائه تسهیلات را به ۲ میلیون نفر برسانیم.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت ۴۸۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا پایان سال به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نیز دردست پرداخت به عموم مردم است. تاکنون بانک قرض الحسنه مهر ایران به ۶ میلیون نفر تسهیلات پرداخت کرده است. خوشبختانه معوقات بانکی یک درصد بوده و ما معتقدیم معوقات باید به زیر یک درصد نیز رسانده شود چرا که موانع گردش مالی در بانک ها همین معوقات است.

اکبری ادامه داد: کاهش ۲۰ درصدی تعداد کارکنان منجر به کاهش  ارائه خدمات نشده است. تکریم ارباب رجوع در قبال تکریم خود پرسنل و نیروهای انسانی محقق شده است. در حال حاضر از نظر شفافیت بانک قرض الحسنه تنها در بانک یک نفر شکایت دارد.

او تصریح کرد: تامین زیر ساخت بانکداری الکترونیک از جمله مواردی است که منجر به تحقق اقتصاد هوشمند می شود. یکی از اقداماتی که بانک ها باید اقدام کنند موضوع پشتیبان گیری به موقع و سریع است تا در مواقع بحرانی از جمله تخریب شعبه ها توسط سیل و زلزله  دچار مشکل نشوند. برنامه دیگری که بانک را از دیگر بانک ها مجزا می کند افتتاح حساب آنلاین است.

اکبری گفت:‌ بایگانی و مستند سازی در بانک ها یکی از مباحثی است که این بانک با حذف کاغذ آن را به شیوه ای نوین راه اندازی کرده است. در برنامه عملیاتی بانک اولین کار افزایش شفافیت در سیستم داخلی بانک است. تمام شعب بانک ها در سراسر کشور می توانند شاخص ها و درجه عملکرد بانک خود را لحظه ای مشاهده کنند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد:‌ بانک در حوزه بین الملل, به علت ریالی بودن منابع ارتباط نداشت که با تلاش مسئولان با سازمان تجارت سرمایه گذاری ارتباط برقرار کردیم. این نهاد با رصد ۲ ماهه اطلاعات زیادی از این بانک  را به نمایش گذاشت و این بانک جایزه نخبه بانکداری اسلامی را کسب کرد.

رونمایی از سامانه میعاد با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی

امروز در جریان حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی از سامانه میعاد ( سامانه یکپارچه عملیات افتتاح حساب) رونمایی شد.

جذب منابع قرض الحسنه سخت است / استان های محروم پیشتاز در افتتاح حساب  قرض الحسنه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار