فرماندار دهلران از ارائه آموزش‌های همگانی و رعایت توصیه‌های بهداشتی با موضوع آنفلوآنزا در دهلران خبر داد.

ارائه آموزش‌های همگانی و رعایت توصیه‌های بهداشتی در دهلران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با موضوع آنفلوآنزا به ریاست عسگری فرماندار محترم دهلران و با حضور منصوری مدیرشبکه بهداشت ودرمان دهلران و سایر اعضا برگزار شد.

در ابتدا عسگری فرماندار دهلران گفت:با توجه به اهمیت موضوع نیاز است متولیان با دقت و حساسیت بیشتر پیشگیری و آموزش را در شهرها، بخش‌ها وروستا‌ها را دنبال و با ارائه آموزش‌های همگانی، نصب بنر، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی و رعایت توصیه‌های بهداشتی بویژه در جا‌هایی که تمرکز جمعیت بیشتر است در راستای پیشگیری اقدام کنند.

او خواستار آمادگی مراکز بیمارستانی و درمانی شهرستان شد و افزود:ادارات نیز با توجه به اهمیت موضوع مجموعه متولیان بهداشت و درمان را در امر پیشگیری و آموزش یاری کنند.

درادامه منصوری مدیرشبکه بهداشت ودرمان دهلران به شرح این بیماری پرداخت و ادامه داد:اطلاع رسانی و همکاری دستگاه‌ها بخصوص آموزش و پرورش، جهت اطلاع دانش آموزان در زمینه پیشگیری و آموزش مهم است.

او عنوان کرد:نقش رسانه هاوآگاهی بخشی به مردم و جلوگیری ازشایعات بسیارمهم می‌باشدو یکی ازدرمان‌های اصلی آنفولانزا، استراحت میباشد زیراکه با استراحت کردن، سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و می‌توان بربیماری غلبه کرد، پیشگیری شامل (رعایت اصول بهداشت فردی:شستشوی دستها، استفاده ازماسک، دست ندادن وروبوسی نکردن) نقش بسیارسزایی خواهدداشت.

 منصوری اضافه کرد:افرادی که درمعرض خطر هستند:شامل افراد بالای ۶۵سال -کودکان زیر۵یا۶سال-مادران باردار -بیماران قلبی -آسم و سرطان و کلاافرادی که سیستم ایمنی آنهاضعیف میباشد. این افراد درمعرض خطرهستند و نیاز به پیشگیری جدی دارند.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.