تغییراتی که ولیعهد رژیم سعودی به بهانه اصلاحات اعمال کرده شکاف‌ها و تناقض‌های موجود در جامعه سعودی را برملا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین نوشت تغییراتی که محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم سعودی به بهانه اصلاحات و در پیش گرفتن سیاست باز در مقابل جهان اعمال کرده است، شکاف‌ها و تناقض‌های موجود در جامعه سعودی را برملا می‌کند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی الاخباریه گفت روزنامه گاردین چاپ انگلیس در مقاله‌ای نوشت با بررسی تغییراتی که بن سلمان اعمال کرده است، تناقض‌ها و شکاف‌های بزرگی در جامعه سعودی آشکار می‌شود. این روزنامه نوشت پیشتر نیز برخی در جامعه سعودی خواستار تغییرات مشابهی بودند هرچند احتمال خشمگین شدن مردم آنان را نگران می‌کرد. گاردین به افزایش سرکوب و تحت پیگرد قرار دادن مخالفان رژیم سعودی به موازات ایجاد تغییرات و اصلاحات واهی اشاره کرد و افزود عملیات بازداشت فعالان و مدافعان حقوق بشر به ویژه مدافعان حقوق زنان در عربستان سعودی افزایش یافته است. در همین حال بسیاری از زنان فعال تاکید کرده اند که هنگام بازداشت در معرض تجاوز جنسی و شکنجه بوده اند.

گاردین در این مقاله به گزارش ماه گذشته سازمان دیده بان حقوق بشر درباره افزایش سرکوب و تجاوزات از زمان روی کار آمدن بن سلمان بر سر قدرت اشاره کرده است. دیده بان حقوق بشر اعلام کرده بود که اصلاحات واهی بن سلمان با گسترش بازداشت‌ها و شکنجه مخالفان سیاست‌های او، هزینه سنگینی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار