وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نمی‌توان با اطمینان گفت که حادثه تیراندازی پایگاه فلوریدا تروریستی بوده است؛ باید منتظر نتیجه تحقیقات ماند.

اسپر: تدابیر لازم را برای حفاظت از کارکنان پایگاه فلوریدا به عمل آورده‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا درباره تیراندازی جوان سعودی در پایگاه نظامی این کشور در فلوریدا، اعلام کرد: «هم اکنون نمی‌توانم با اطمینان بگویم که حادثه تیراندازی پایگاه فلوریدا یک حادثه تروریستی بوده است. باید منتظر نتیجه تحقیقات بمانیم.»

اسپر گفت: «از مسئولان وزارت دفاع خواسته ام تدابیر بیشتری برای تحقیق درباره بیگانگان که در آمریکا آموزش نظامی می‌بینند به عمل آورند. ما تدابیر لازم را برای حفاظت از کارکنان پایگاه فلوریدا به عمل آورده ایم.»


بیشتر بخوانید: اسپر: اگر به اندازه کافی نیرو در سوریه نداشته باشیم نظامیان بیشتری را در آنجا مستقر می‌کنیم


نیویورک تایمز گزارش داد تحقیق درباره حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا، ۳ شهروند سعودی را در بر می‌گیرد. مشاهده شده است که ۳ تن از این مظنونان در حال تصویربرداری از حادثه تیراندازی بوده اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: «من با فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان صحبت کردم. او به خاطر کشته شدن افراد در حمله وحشتناک دیروز (جمعه) در فلوریدا تسلیت و تاسف خود را ابراز کرد.»

عصر روز جمعه یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا اقدام به تیراندازی و قتل ۳ آمریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند.

این فرد که «محمد الشمرانی» معرفی شده است‏، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: «من مخالف شر هستم و آمریکا در مجموع به کشور شر تبدیل شده است، من با شما مخالف نیستم به این علت که آمریکایی هستید، من از شما به علت آزادی‌هایتان متنفرم، من از شما متنفرم به این علت که هر روز شما از جنایات نه تنها علیه مسلمانان بلکه بر ضد بشریت‏، حمایت می‌کنید، آن‌ها را تأمین مالی می‌کنید و مرتکب این جنایات می‌شوید».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار