جری ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان طی پیامی توئیتری لحظه تدوین گزارش استیضاح ترامپ را بدترین کابوس خود و همکارانش عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، پس از دستور نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای تدوین گزارش استیضاح ترامپ، «جری ندلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز شنبه گزارش ۵۲ صفحه‌ای خود را منتشر کرد.

ندلر پس از انتشار این گزارش طی پیامی در حساب توئیتری خود، در این باره توضیح داد: «بدترین کابوس برنامه‌ریزان چیزی است که ما در همین لحظه با آن روبرو هستیم».

ندلر در ادامه خاطرنشان کرد: «ترامپ از قدرت خود سوء استفاده کرده، به امنیت ملی ما خیانت کرده و انتخابات ما را به فساد کشانده و تمامی این‌ها در راستای منافع شخصی بوده است». او در ادامه خاطر نشان کرد: «جزئیات قانونی تنها یک راه‌حل برای این سوء رفتار دارد و آن هم استیضاح است. در آمریکا هیچ کسی حتی رئیس جمهور فراتر از قانون نیست».

ندلر پیش از این نیز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود که رئیس جمهور نمی‌تواند ادعا کند که پروسه استیضاح ناعادلانه است. ندلر این را هم گفت که اگرچه رئیس جمهور به وظایف خود عمل نکرده است، اما نمایندگان آمریکا بر اساس قانون اساسی این کشور عمل خواهند کرد.

گفتنی است، نانسی پلوسی روز پنج‌شنبه ضمن تایید احراز تخلف ترامپ، رسما دستور تدوین طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا را به کمیته قضایی ارجاع داد. ترامپ متهم به «بده و بستان» سیاسی خارج از عرف با رئیس جمهور اوکراین و تحت فشار قرار دادن وی برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده میلادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار