سخنگوی قوه قضاییه گفت: اعتماد مردم در صورتی جلب می‌شود که سلامت انتخابات را مشاهده کنند.

سلامت انتخابات باید مورد توجه قرار گیردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله منتظری دادستان کل کشور از روند ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس بازدید کرد و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین روز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی است و بنده وظیفه خود دانستم که برای عرض خسته نباشید خدمت کسانی که سکان دار ثبت نام هستنند به اینجا بیایم.

او افزود: امیدواریم تا آخرین مرحله ثبت نام انتخابات مجلس این کار با صحت و سلامت کامل انجام شود و قطعا با توجه به جایگاه مهم و رفیع مجلس در نظام جمهوری اسلامی انتخابات مجلس یکی از مهمترین انتخابات است و امیدوارم کسانی که در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند و خود را در معرض انتخاب قرار داده‌اند با توجه به کسوت تعداد ثبت نام کنندگان کسانی که در حقیقت مجموعه شرایط را در خود نمی‌بینند انصراف دهند تا تعداد به حد قابل قبولی برسد و شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت بتوانند کار خود را با کیفیت بیشتری انجام دهند.

منتظری افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در امر انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد سلامت انتخابات است و امیدواریم کسانی که در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند اهتمام لازم را برای برگزاری یک انتخابات سالم داشته باشند تا نیرو‌های مسئول نخواهند دراین زمینه ورود پیدا کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: سلامت انتخابات بسیار مهم است و اعتماد مردم زمانی جلب می‌شود که سلامت روند انتخابات را ببینند و قطعا این  امر در تحکیم ارکان مجلس و ایجاد یک مجلس مقتدرانه موثر است.

او بیان کرد: قوه قضاییه در امر انجام وظیفه‌ای که دارد مانند بحث استعلامات در دادستانی کل و ستاد‌های پاسخ دهی به استعلامات در حال انجام است و همکاران بنده در دادستانی کل از روز نخست ثبت نام انتخابات مشغول انجام وظیفه هستند و پس از پایان ثبت نام وظیفه دارند که استعلامات را به مراکز مربوطه مثل شواری نگهبان و هیئت نظارت اعلام کنند.

منتظری تصریح کرد: از ملت عزیز ایران  که همیشه در صحنه هستند انتظار داریم که با حضور پر شور خود بر نشاط انتخابات بیفزایند و تلاش کنند تا یک مجلس مقتدر و در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم چرا که نقش مجلس در همه امور به تمامی حوزه‌ها بی بدیل است و هر گاه مجلس مقتدر و توانمندی شکل گیرد قطعا روال امور در کشور آسانتر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: امروز ۱۶ آذر روز دانشجو است و بنده لازم می‌دانم که این روز را به همه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک بگویم.

او ادامه داد: خاستگاه روز ۱۶ آذر در حقیقت در راستای مبارزه با استکبار جهانی بوده و تعداد دانشجویانی که در ۱۶ آذر به شهادت رسیدند در ارتباط با مقابله با دخالت‌های نابجای استکبار جهانی در سرنوشت کشورمان بوده و امیدواریم دانشجویان این مسئله را مورد توجه قرار دهند که در روز ۱۶ آذر نمونه مبارزه خود را هر گونه سلطه گری خارجی نشان دهند.

منتظری اظهار کرد: قطعا قوه قضاییه بر اساس وظایف و تکلیف قانونی خود در خصوص شکایت‌هایی که درباره روند انتخابات به قوه قضاییه داده می‌شود ورود می‌کند و ما در سراسر کشور دادستانی‌ها، دادسرا‌ها و دادگاه‌ها شعب خاصی را پیش بینی کرده ایم که به تخلفات انتخاباتی رسیدگی کنند و مسئولانی که بر صحت انتخابات نظارت دارند اگر تخلفی را مشاهده کردند به قوه قضاییه منعکس می‌کنند ما در اولین فرصت در شعبی که تشکیل داده‌ایم رسیدگی خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه  یادآوری کرد: مرجع رسیدگی به برخی شکایت‌ها شورای نگهبان است و ما آنچه که در حوزه قوه قضاییه است با توجه به تشکیل شعب خاص امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت وظیفه خود را عملی کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار