معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از ثبت‌نام ۵۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی جاری در مسابقات قرآن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهان‌بخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش، گفت: در سال جاری نزدیک به ۵۵۰ هزار دانش‌آموز از سراسر فارس در سامانه مربوط به مسابقات قرآن در مرحله آموزشگاه ثبت‌نام کردند و این مرحله از مسابقات در هفته سوم آذرماه که هفته قرآن کریم است در سطح استان آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه قرآن کریم زیرساخت و زیربنای فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: ما به‌عنوان نهاد آموزش و پرورش وظیفه داریم که فعالیت‌های دقیق، مدون و حساب شده‌ای را برای نشر آموزه‌های قرآنی و آموزش قرآن کریم در مدار س ارائه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در تشریح فعالیت‌های حوزه کاری خود گفت: مسابقات قرآن دانش‌آموزی در دو بخش آوایی و پژوهشی و ۱۲ رشته و در سه سطح آموزشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود که پس ازآن دانش‌آموزان منتخب استان وارد مرحله کشوری و بین‌المللی می‌شوند.

بانشی، مهم‌ترین بخش مسابقات قرآن دانش‌آموزی را بخش آموزشگاهی آن معرفی کرد و گفت: این بخش زیربنای مسابقات قرآن است، چراکه کار جنبه مدرسه محوری دارد و تمام دانش آموزان علاقه‌مند را پوشش می‌دهد.

او افزود: در این زمینه نیز نزدیک به ۱۵۰ هزار جلد کتاب در ارتباط با رشته‌های مختلف قرآنی در مدارس استان توزیع شده که به انجام بهتر آن کمک می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تاریخچه برگزاری این مسابقات در استان، گفت: از سال ۱۳۶۱ تاکنون این مسابقات در قالب ۵ قطب در سراسر استان برگزارشده که دانش آموزان متناسب با موقعیت جغرافیایی محل زندگی خود دریکی از این ۵ قطب حضور یافته‌اند.

او اضافه کرد: از سال گذشته قطب‌های ۵ کانه برگزاری این مسابقات به ۱۴ قطب تقسیم‌شده که بر اساس آن‌یک جریان سازی قوی فرهنگی در همه شهرستان‌های استان اتفاق می‌افتد و گفتمان عمومی تبدیل به گفتمان قرآنی می‌شود.

بانشی با تأکید بر لزوم همکاری و همراهی نهاد‌های فعال درزمینه نشر و ترویج قرآن کریم، گفت: همراهی با آموزش و پرورش وظیفه‌ای است که در تفاهم‌نامه‌ها، منشور‌ها و دستورالعمل‌های ملی وجود دارد و در این میان اداره اوقاف می‌تواند در تأمین هزینه برگزاری مسابقات به آموزش‌وپرورش استان کمک کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار