فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۱۳ درصدی کشفیات انواع سرقت در استان طی ۸ ماه گذشته خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: امنیت یکی از مهمترین بستر‌های توسعه و پیشرفت جامعه در زمنیه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

او افزود: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی در استان از ابتدای امسال تاکنون با انجام طرح‌های عملیاتی شاهد افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت در استان در مقایسه با پارسال بوده ایم.

سردار میرفیضی با اشاره به کاهش ۴ درصدی جرائم مهمه در استان، گفت: در طی این مدت جرایمی همچون قتل، نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی با کاهش ۳۴ تا ۴۳ درصدی مواجه بوده است، ضمن این که در این مدت با تلاش‌های صورت گرفته کشف جرایم مهمه نیز در مقایسه با پارسال ۴ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به افزایش ۱۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان، افزود: کلاهبرداری‌های پیامکی، کلاهبرداری از طریق کارت‌های عضو شتاب و هتک هیثت افراد در فضای مجازی از جمله جرایم شایعه در حوزه سایبری است.

فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۱۶ درصدی کشف مواد مخدر در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های عملیاتی و پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان بیش از ۳ تن و ۲۶۷ کیلو گرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر کشف شد.

او با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در سطح استان، افزود: در بخش تصادفات شاهد کاهش ۱۱ درصدی تصادفات خسارتی، کاهش ۲ درصدی مجروحان و افزایش ۳ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی در سطح استان بودیم.

سردار میرفیضی در ادامه با اشاره به این که مردم زمینه ساز اصلی امنیت اجتماعی محسوب می‌شوند، گفت: بینش کافی، آگاهی نسبت به مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در مردم از مهمترین مولفه‌های مشارکت مردم در امنیت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی مازندران، افزود: در این راستا نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی از رویکر‌های مهم نیروی انتظامی است که با هدف جلب رضایت مردم و تحقق پلیس مردمی برای ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار