به زودی درمان مبتلایان به ویروس اچ آی وی در روستای چنار محمودی به پوشش ۱۰۰ درصدی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هم اکنون ۹۸ درصد مبتلایان به ویروس اچ آی وی در چنار محمودی تحت درمان هستند گفت: با انجام اقدامات مؤثر و به موقع و ارائه خدمات مشاوره‌های انگیزشی به زودی ۱۰۰ درصد مبتلایان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

او افزود: راه اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان لردگان در هفته اول رخداد با تجهیزات کامل و کادر نیروی انسانی مجرب در این زمینه بسیار مؤثر بود.

جزایری اضافه کرد: با پوشش منطقه توسط تیم تخصصی متشکل از فوق تخصص اچ آی وی، پزشکان درمانگر و کارشناسان ستادی، ارائه خدمات مشاوره و درمان به کلیه مبتلایان شناسایی شده آغاز گردید و هم اکنون تمامی افراد مبتلا از نظر CD ۴ و تجهیز منطقه به خدمات تشخیصی و ارائه خدمات سیار تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

او ادامه داد: ویزیت ۷۶۵ نفر توسط متخصص عفونی برای درمان اچ آی وی و ویزیت ۲۵۰ نفر توسط فوق تخصص عفونی و شروع درمان اچ آی وی برای ۱۲۶ نفر از جمله خدمات مراقبتی درمانی ارائه شده در این روستا بود.

جزایری گفت: همچنین درمان عفونت‌های فرصت طلب و عفونت‌های قارچی برای ۲۴ نفر انجام شد و ضمن ارائه خدمات مشاوره روانشناختی به ۸۸۲ نفر، ۷۶۵ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شدند.

او افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی نیز یک هزار و ۹۵۰ مورد نمونه برای آزمایش راپید تست والایزا و آزمایشات تکمیلی اچ آی وی و ۱۲۰ مورد آزمایش CD ۴ در بدو تشخیص انجام شد.

جزایری، تعداد آزمایشات روتین انجام شده را چهار هزار و ۳۲ مورد اعلام و اضافه کرد: آزمایش تأییدی اختصاصی وسترن پلات نیز ۴۰ مورد گزارش گردید.

او، انجام ۲۵۰ مورد واکسیناسیون (آنفولانزا- توام و هپاتیت) و انجام ۱۰۰ مورد تست PPD را از دیگر اقدامات درمانی صورت گرفته برشمرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار