معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: باید از شهرت جهانی یزد برای معرفی سایر ظرفیت ها در روستاها استفاده کنیم.

استفاده از شهرت جهانی یزد برای معرفی روستاهابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در دیدار با استاندار یزد با بیان اینکه گردشگری روستایی ظرفیت خوبی در استان یزد دارد، گفت: آشنایی با خرده فرهنگ ها و آداب و رسوم محلی و تنوعی که در این استان است می تواند به موازات جاذبه های فرهنگی و تاریخی پیش برود.

او با بیان اینکه در تمام دنیا برای کسب عنوان جهانی سر و دست می شکنند، افزود: باید از این فرصت ایده آلی که در اختیار یزد قرار دارد برای معرفی سایر مناطق گردشگری در شهرستان ها و روستاها استفاده کرد تا گردشگران خارجی که به مرکز استان سفر می کنند از جاذبه های شهرستان ها نیز بازدید کنند.

تیموری با اشاره به اینکه روستاها محل مناسبی برای ایجاد موزه مردم شناسی است، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی بدون توجه شهردار، فرماندار و ائمه جمعه نمی تواند گردشگری شهرستان ها و روستا ها را گسترش دهد.

معاون گردشگری ثبت جهانی یک اثر یا منطقه را تاثیر گذار در جوامع محلی و عمران شهری دانست و افزود: مدیریت گردشگری سایت های ثبت شده جهانی در یونسکو دنبال می شود تا چگونه در آن بهره برداری گردشگری انجام شود.

او گفت: استان یزد در مسیر توسعه گردشگری قرار گرفته و تازه جایگاه خود را در این صنعت پیدا کرده است و ما نباید بگذاریم این جایگاه را از دست بدهد.

تیموری ادامه داد: ثبت منطقه نمونه گردشگری در کشور یک کودک ناقص الخلقه ای است که در هزار و ۳۶۰ منطقه شکل گرفت که هیچکدام نتوانست شکل واقعی به خود بگیرد، تاکنون گسترش ۵۰ تا ۶۰ منطقه را شروع کردیم و بقیه را کم کم از مصوبه دولت خارج می کنیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.