علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان در گفت و گو با خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
گرگان، گفت: این کار با هدف
حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار انجام شده است و استمرار دارد.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان گلستان گفت: حضور بازرسان در بازار، تشدید طرحهای نظارتی، اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط عاملی موثر در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در بازار است.
او همچنین افزود: بر اساس آمار دریافتی تعداد ۴۹۷ مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در آبان ماه به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد ۸۰ درصد از گزارشها مربوط به عرضه کالا و ۲۰ درصد مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است و بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به انواع نان، سیلندر گاز مایع، نرخ حمل و نقل، خواروبار و است.
به گفته او، همچنین بیشترین آمارتشکیل پرونده تخلف و بیشترین آمار ارزش ریالی پروندههای تخلفات مکشوفه مربوط به مرکز استان بوده است.
اصغری در ادامه با تاًکید بر اولویت رسیدگی به شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستانهای تابعه با ارائه گزارشی از آمار پروندههای تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این ماه افزود: در بررسیهای آبان ماه ۲۳۲ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحدها به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
انتهای پیام/ن