مربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بعد از بازی با عراق افراد زیادی تیم ملی را نقد کردن که به نظر من بیشتر این انتقادات به حق بوده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره آخرین وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: بعد از آن که تیم ملی بازی خود را با بحرین و عراق برگزار کرد سایت‌ها و روزنامه‌های خبری را دنبال کردم و اکثر این خبر‌ها انتقاداتی را به تیم ملی داشتند و به نظر من انتقاد مثبت می‌تواند به ما کمک کند.

جایگاه فوتبال ایران بالاتر از این حرف ها است

همان طور که می‌دانید شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جدول مسابقات اصلا خوب نیست و این جایگاه به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های تیم ملی فوتبال ایران نیست و به همین خاطر انتقاداتی که به تیم ملی وارد می‌شود به حق است، زیرا جایگاه فوتبال ایران بالاتر از این حرف‌ها است.


بیشتر بخوانید: تاج: ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شده است/ رقم قرارداد او ۳ میلیون دلار نیست/ به طور قطع نمی توان گفت نام سرمربی بعدی چیست


در آلمان سرمربی تیم ملی هر ماه کنفرانس خبری تشکیل می دهد

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که چه کمک هایی به ویلموتس می کردید و آیا این کمک ها مورد استفاده قرار می گرفت بیان کرد: همان طور که می‌دانید در همه جای دنیا به خصوص آلمان که من در آن جا زندگی می‌کنم، همیشه سرمربی تیم ملی راجع به مسائل مختلف تیم ملی صحبت می‌کند. او حتی یک روز قبل از بازی و یک روز بعد از بازی و همچنین هر ماه ۲ بار کنفرانس خبری تشکیل می‌دهد و در آن جا به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد و او در این نشست یک مربی هم با خود می‌آرود تا او هم به این سوالات پاسخ دهد. به همین خاطر سوالاتی که من باید الان جواب بدهم باید در حد کمک مربی باشد.

در همه جای دنیا کمک مربی ها مصاحبه های کمی انجام می دهند

او افزود: همان طور که همه می‌دانند من همیشه مصاحبه کمی انجام می‌دهم. به دلیل آن که رسانه‌های خبری در ایران بسیار زیاد است و من اگر بخواهم به هر کدام از آن‌ها جواب بدهم باعث می‌شود که حاشیه‌های زیادی برای تیم ملی به وجود بیاید، اما تا همین جا بگویم که زمانی که من به عنوان مربی تیم ملی و دستیار ویلموتس انتخاب شدم سعی کردم که زیاد صحبت نکنم و بیشتر صحبت‌ها با سرمربی تیم ملی بود و پیش خودم صلاح نمی‌دانستم که زیاد صحبت کنم. برای شما مثالی می‌زنم که متوجه شوید وقتی یو آخیم لو زمانی که به عنوان مربی در کنار کلینزمن همکاری می‌کرد آیا کسی از او شناختی داشت و یا هاینس که الان سرمربی تیم بایرن مونیخ است از سال ۲۰۱۶ به عنوان مربی در کنار یو آخیم لو در تیم ملی آلمان حضور داشت و آیا کسی او را می‌شناخت؟ به این خاطر باید یک سلسه مراتبی طی شود و صحبت‌هایی هم که من تا این مدت انجام ندام به خاطر محافظه کاری نبود بلکه می‌خواستم تیم ملی تمام ۴ بازی خود را برگزار کند و بعد از آن اگر فرصتی شد صحبت کنم.


بیشتر بخوانید: مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شد


وظیفه من انتخاب بازیکنان جوان و با استعداد لیگ بود

وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین درباره وظایف خودش در تیم ملی فوتبال نیز گفت: یکی از وظایف من در تیم ملی فوتبال مشاهده کردن مسابقات لیگ بود و بازیکنانی که در سطح بسیار خوبی بود چه از جوانان و چه از با تجربه‌ها اگر در سطح بالایی قرار داشتند را انتخاب و به سرمربی تیم ملی معرفی می‌کردم و او به همراه من و فررا (کمک مربی تیم ملی فوتبال) شرایط بازیکنان را مورد بررسی قرار می‌داد، اما در نهایت این خود ویلموتس بود که نظر نهایی را راجع به بازیکنان می‌داد. در نیمکت تیم ملی من و فررا وظیفه تجزیه و تحلیل تیم‌ها را بر عده داشتیم، زیرا قرار بود ویلموتس با خودش یک آنالیزور به ایران بیاورد، اما، چون او سن زیادی داشت و نمی‌توانست به ایران سفر کند به همین خاطر بخش آنالیز تیم‌ها هم بر عهده من بود.

در بازی با عراق ناچار شدیم تعویض های اجباری انجام دهیم

هاشمیان بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره این که آیا در لحظات حساس مسابقات مشورت‌های مناسبی به ویلموتس صورت می‌گرفت اظهار داشت: وقتی شما مسابقه را از بیرون تماشا می‌کنید می‌توانید راجع به همه مسائل فنی نظر بدهید، اما گر در شرایط مسابقه باشید متوجه خواهید شد که چه مقدار شرایط سخت است. کارشناسانی که از تیم ملی به شدت انتقاد می‌کنند فکر می‌کنند که ما این صحنه‌ها را نمی‌بینیم، گویا فقط خود آن‌ها مشاهده می‌کنند نه اصلا این گونه نیست ما هم تمام صحنه‌ها را می‌بینیم. حتی در بازی با عراق دقیقه ۵۲ مجبور شدیم میلاد محمدی را تعویض کنیم آن موقع همه گفتند به خاطر مسائل فنی تعویض شده است، اما اصلا این گونه نبود، او به خاطر مصدومیتی که داشت مجبور شدیم تعویض اجباری انجام دهیم. حتی درباره تعویض مهدی طارمی هم باید بگویم، چون او تازه به اردوی تیم ملی اضافه شده بود و از نظر بدنی در شرایط ایده آلی قرار نداشت مجبور شدیم که یک تعویض اجباری دیگری انجام دهیم و به همین راحتی ۲ تعویض ما سوخت.


بیشتر بخوانید: واکنش رسانه‌های اروپایی به جدایی احتمالی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران


داور در اخراج مسعود شجاعی کمی عجله کرد

او افزود: در بحث اخراج مسعود شجاعی باید بگویم که قبل از آن که داور او را از زمین اخراج کند من به ویلموتس گفتم که مسعود شجاعی پتانسیل اخراج شدن را دارد و بهتر است او را تعویض کنیم، اما ویلموتس گفت زمان زیادی تا پایان بازی مانده و اگر بخواهیم او را تعویض کنیم ممکن است به ضرر ما باشد. زیرا ۲ تعویض انجام د اده بودیم و زمانی که داور شجاعی را اخراج کرد به نظر من اشتباه کرد و می‌توانست او را اخراج نکند و به گفته برخی از کارشناسان داور در آن صحنه کمی عجله کرد.

اگر عراق را هم می بردیم این حواشی هنوز وجود داشت

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان صحبت هایش درباره این که ارزیابی شما درباره ویلموتس چیست و آیا این نتایج ضعیف باعث شد که ویلموتس از کارش برکنار شود گفت: به نظر من بازی با عراق در بدترین شرایط ممکن باید مساوی می‌شد، اما دیگر آن بازی تمام شده و ما شکست خوردیم و باید به فکر بازی برگشت باشیم. شما مطمئن باشید اگر ما در بازی با عراق هم به پیروزی دست پیدا می‌کردیم این حواشی که راجع به قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران به وجود آمده بود، ادامه پیدا می‌کرد. اما من راجع به این موضوع فقط می‌توانم در حد یک کمک مربی صحبت کنم.

 دیر پرداخت شدن قرارداد ویلموتس باعث دلخوری بین او و فدراسیون فوتبال شد

او افزود: تا آن جایی که من از این موضع قرارداد اطلاع دارم این است که فدراسیون فوتبال ایران از فیفا یک پولی را طلب دارد و بابت قرارداد ویلموتس روی همین پول حساب کرده بود، اما چون به خاطر برخی مسائل تحریمی ایران نیم تواست این پول را برداشت کند و همچنین با توجه به قیمت تورم که در ایران وجود دارد فراهم کردن چنین پولی برای فدراسیون فوتبال سخت بود و زمان زیادی طول می‌کشید تا این پول پرداخت شود و به همین دلیل دلخوری‌هایی از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال به وجود آمد، اما به نظر من این دعوا‌ها نباید قبل از بازی با عراق به وجود می‌آمد‌ای کاش این مسائل قبل از دیدار با هنگ کنگ به وجود می‌آمد که تا قبل از بازی با عراق این مسئله تمام می‌شد.


بیشتر بخوانید: مشتری ستاره‌های استقلال کدام تیم‌های اروپایی هستند؟


به خاطر برخی مسائل به وجود آمده تمرینات تیم ملی را دیر شروع کردیم

او افزود: همان طور که می دانید ما روز یکشنبه تمرینات تیم ملی را برای بازی با عراق شروع کردیم در حالی که قرار بود پنجشنبه شروع شود، اما به خاطر برخی ناهماهنگی‌ها به وجود آمده ما تمرینات را دیر شروع کردیم. همچنین به خاطر آن که بازیکنان لژیونر ما در تیم‌های باشگاهی خودشان بازی می‌کردند و ما نمی‌توانستیم آن‌ها را به اجبار به اردو بیاوریم و به همین خاطر مجبور شدیم ترمینات را با چند روز تاخیر برگزار کنیم. امیدوارم که فدراسیون فوتبال هر چه زودتر شرایط تیم ملی را به خوبی فراهم کند تا ملی پوشان ما برای بازی برگشت آماده شوند.

انتهای پیام/

اظهارات مربی تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار