طبق نقشه‌های هواشناسی به سبب گذر موجی از شمال کشور، بارندگی در سواحل دریای خزر به ویژه نیمه غربی آن پیش بینی می شود.

وضعیت آب و هوا در ۱۴ آذر/ پیش بینی باران برای اغلب مناطق کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز جمعه به سبب گذر موجی از شمال کشور و جریانات شمالی بر روی دریای خزر، بارندگی در سواحل دریای خزر به ویژه نیمه غربی پیش بینی می شود، از اواسط روز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور، بارش در این مناطق آغاز خواهد شد.

بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و در جنوب غرب گاهی رگباری به همراه رعد و برق خواهد بود، همچنین در برخی نواحی شمال شرق کشور و دامنه های جنوبی ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

روز شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی، گسترده بارش برف و باران کل نیمه غربی کشور و بخش هایی از جنوب و مرکز را در بر می گیرد. بارش در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور به صورت رگبار گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود. 

شدت بارش روز شنبه در جنوب غرب و غرب کشور از جمله خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و به ویژه در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می شود.


بیشتر بخوانید: سامانه جدید بارشی در راه است


یکشنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق خواهیم داشت. دوشنبه در استان های جنوبی کشور یعنی استان های هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و بخش هایی از کرمان رگبار و رعد و برق و در بخش از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود، مجدد از اواخر وقت در غرب و شمال غرب و شمال کشور بارش آغاز می شود.

از سه شنبه بارش در استان های جنوبی تقویت می شود و در مناطق غربی، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش هایی از مرکز و شرق کشور نیز بارندگی انتظار می رود.

شایان دکر است از بعدازظهر روز شنبه و در روز یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وضعیت آب و هوا در ۱۵ آذر/ شمال کشور بارانی استوضعیت آب و هوا در ۱۵ آذر/ شمال کشور بارانی استوضعیت آب و هوا در ۱۵ آذر/ شمال کشور بارانی استوضعیت آب و هوا در ۱۵ آذر/ شمال کشور بارانی است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار