رییس کل دادگستری مازندران در جلسه حفظ حقوق شهروندی استان،گفت:تبیین حقوق شهروندی به ضابطان وهمکاران قضایی،بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا در تمامی مراحل دادرسی، حقوق شهروندی افراد رعایت شود و مسوولان این حوزه نیز نظارت کافی بر رفتار ضابطان و همکاران قضایی با مردم داشته باشند تا از تضییع حقوق مردم ممانعت شود.

او با تاکید بر بازرسی‌های بهنگام و مستمر از بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها و نظارت برعملکرد ضابطان افزود:همه ماباید به قانون حفظ حقوق شهروندی پای بند بوده و در جهت اجرای درست آن تلاش کنیم و اگر نواقصی وجود دارد و مفاهیم و نکات لازم را به قضات، ضابطان و همکاران آموزش دهیم.

رییس کل دادگستری مازندران گفت: ضابطان و همکاران قضایی ضمن رعایت حقوق شهروندی، خوش‌اخلاقی و خوش‌ رفتاری با مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام اکبری افزود: براساس گزارش‌های دریافتی، بازرسانی به مراکز انتظامی، دادسراها، محاکم، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها اعزام می‌شوند تا ادعا‌های مطروحه مورد بررسی قرار گیرد و از تضییع حقوق و آزادی‌های مشروع شهروندان جلوگیری به عمل آید.

دراین جلسه اعضای حفظ حقوق شهروندی استان، ضمن ارائه گزارشی از بازرسی‌های انجام گرفته، پیشنهادات ونکاتی را مطرح کردند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار