در جریان سفر آذری جهرمی به آذربایجان مذاکراتی با دبیر کل اتحادیه جهانی ارتباطات در خصوص همکاری‌های دوجانبه صورت گرفت.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه دیدار‌ها و رایزنی‌های بین‌المللی خود در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با هولین ژائو، دبیر کل ITU دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه ایران با این اتحادیه جهانی گفتگو کرد.

وزیر ارتباطات و دبیرکل ITU در این دیدار زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه ایران و این سازمان بین‌المللی را بررسی کردند.

آذری جهرمی در این دیدار با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه و غیر قانونی علیه مردم ایران تاکید کرد که این تحریم‌ها بر روند سرعت توسعه فناوری در ایران می‌تواند تاثیرگذار باشد و ضروری است که نهاد‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه جهانی نسبت به این تحریم‌ها واکنش نشان دهند.

در ادامه دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات ITU نیز با اشاره به تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران دوستان زیادی در سطح منطقه و در جهان دارد و متاسفانه آمریکا نگاه بلندمدتی در این زمینه ندارد.

هولین ژائو همچنین از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس‌های بین‌المللی و کمک به توسعه دانش در حوزه ارتباطات تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این دیدار وزیر ارتباطات از دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات برای دیدار از ایران دعوت کرد که مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر شد او اسفند ماه سفری به تهران داشته باشد.

آذری جهرمی پس از این دیدار درباره این جلسه و مباحث مطرح شده گفت: جلسه بسیار خوبی با دبیر کل سازمان جهانی مخابرات داشتیم که طی آن مباحثی که بین ایران و جامعه بین‌المللی وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به یکی از توافقات این جلسه گفت: با آمادگی که داشتیم ایران اواخر فروردین ماه میزبان یکی از کارگرو‌های علمی استانداردسازی مقررات مخابراتی در حوزه ۵G کارگروه چهار و پنج در ایران خواهد بود و با حضور فعال دانشمندان ایرانی و خارجی جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: توسعه همکاری‌ها با افغانستان به خصوص توسعه همکاری‌های علمی با این کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

او تاکید کرد: دبیر کل ITU درخواست داشت که ما مساعدت‌هایی را برای توسعه دانش ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق تربیت دانشجو در افغانستان داشته باشیم که ما در این زمینه اعلام آمادگی کردیم و بنا شد که ایشان نیز با وزیر افغانستان گفت‌وگویی داشته باشد و ما برای مذاکره و توسعه همکاری‌ها میزبان وزیر افغانستان در ایران باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طبیعتا یکی از کار‌هایی که دبیر کل ITU در حوزه هماهنگی‌های خود انجام می‌دهد، همگن‌سازی توسعه دانش در کشور‌های مختلف است که درخواست ایشان این بود که ما نگاه ویژه‌ای برای آموزش در حوزه فناوری در افغانستان داشته باشیم که البته سیاست ما در کشور هم بوده است.

آذری جهرمی در خاتمه گفت: بحثی هم در ارتباط با آینده تکنولوژی ۵G در کشور‌های مختلف شد که این تکنولوژی در حال پیشرفت است و مسیری که ما در ایران هم انتخاب کرده‌ایم با جدیت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و امیدوارم که ثمرات این مذاکرات برای کشور و مردم سودمند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت سیستان و بلوچستان هنوز قطع است لطفاً پیگیری شود
آخرین اخبار