مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : سازمان آرامستان‌های کرمانشاه به بیش از ۱۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،داریوش جودکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : سازمان آرامستان‌های کرمانشاه به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۲۳ تومان جریمه محکوم شد.

او گفت : این حکم در شورای بدوی صادر شده و قابل تجدیدنظر است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: رای بدوی به مدت ۱۰ روز در مرکز استان و ۲۰ روز در دیوان عدالت قابل تجدید نظر است.

جودکی گفت: رسیدگی به این پرونده در راستای تامین رفاه حال مردم به عنوان حق قانونی آن‌ها است.

او در مورد جزییات این پرونده گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در مورد قیمت بالای قبر، پیگیری‌ها از طریق نیروی انتظامی و بازرسین سازمان صمت به صورت نامحسوس انجام شد و در نهایت تخلف سازمان آرامستان برای فروش قبور یک و دو طبقه در بهشت زهرای کرمانشاه محرز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، قیمت قبور یک و دو طبقه نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این افزایش قیمت غیرقانونی بوده البته سازمان آرامستان در دفاعیه خود عنوان کرده که این افزایش قیمت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر بوده است.

 این مسئول،گفت: بنا بر بخشنامه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است که در استان، استاندار مسئولیت آن را به عهده دارد، با این حال سازمان آرامستان بدون ارجاع این موضوع به ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت قبور اقدام کرده است.

او با بیان اینکه این بازار سیاه سبب نارضایتی مردم شده، گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۴۹ مورد فروش قبور یک طبقه و ۲۱۸ مورد فروش قبور دو طبقه انجام شده که همگی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: تعزیرات ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.