وزارت خارجه چین به واشنگتن هشدار داد چنانچه با تصویب لایحه نقض حقوق بشر علیه پکن، منافع آن را تضعیف کند باید «بهای کامل» کار خود را بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز به آمریکا در خصوص لایحه اخیر مجلس نمایندگان این کشور که خواستار مجازات پکن به دلیل نقض حقوق بشر شده بود هشدار داد. در این هشدار آمده است چناچه این لایحه منافع پکن را تضعیف کند همکاری‌های دوجانبه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و چشم‌انداز دست‌یابی به یک توافق که جنگ تجاری را پایان دهد، به خطر می‌افتد.

وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد: «لایحه تصویب شده در آمریکا همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مهم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

«هو چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه بر روند مذاکرات تجاری تاثیری خواهد داشت یا خیر گفت: «هیچ کس نباید تصمیم پکن برای حمایت از منافع خود در موضوعاتی، چون سین کیانگ دست‌کم بگیرد.»

چونینگ درباره نوع اقدامات تلافی‌جویانه‌ای که در این خصوص در نظر گرفته شده است گفت هرکسی منافع چین را تضعیف کند بهای کامل آن را خواهد پرداخت.

تصویب لایحه ایغور در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۰۷ رای پکن را به شدت عصبانی کرده و روابط متزلزل دو کشور را آسیب‌پذیرتر ساخته است. هرچند این لایحه برای اجرایی شده باید در مجلس سنا نیز به تصویب برسد و سپس دونالد ترامپ آن را امضا کند. این لایحه به دنبال آن است که به دلیل نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ ایغور در غرب چین تحریم‌هایی علیه مقامات چین اعمال شود.

پکن این لایحه را حمله‌ای بدخواهانه توصیف کرده و از آمریکا خواسته است از قانون شدن آن جلوگیری کند، در غیراین‌صورت تهدید کرده است برای دفاع از منافع خود دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار