اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از مخاطرات کشاورزی در دستور کار باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از مخاطرات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد، گفت: کشاورزی به‌عنوان رکن اصلی در مدیریت بحران موردتوجه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از مخاطرات کشاورزی در دستور کار باشدسیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال‌های اخیر شاهد تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی در کشورمان بودیم که این تغییرات سبب اثرگذاری بر بخش‌های مختلف ازجمله بخش کشاورزی شده است.

او ازجمله اثرات تغییر اقلیم در کشور را کاهش بارندگی‌ها، افزایش دما، بروز و ظهور ریزگردها، سیل، شیوع امراض و آفات عنوان کرد و افزود: تغییرات ایجادشده در دمای هوا و نوسانات جوی و وقوع بارندگی یک سال ظرف مدت ۴۸ ساعت و خسارت‌های میلیاردی به بخش کشاورزی همگی از آثار و تبعات تغییر در اقلیم کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز کرد: این تغییرات اقلیمی بسیاری از مدل‌های پیش‌بینی را دستخوش تغییر کرده است و دیگر صحت و سقم پیش‌بینی‌ها در مدل‌های گذشته قابل پیش‌بینی نیست.

میرعماد بیان کرد: بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور از ۹۰ درصد مخاطرات زمین‌ساخت، انسان‌ساخت و اقلیم‌ساخت متأثر می‌شود و همین امر اهمیت توجه به این حوزه را دوچندان می‌کند.

او با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تخصیص منابع کشور در این حوزه اظهار داشت: باید در جذب و پرداخت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض همت و تلاشی مضاعف صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف باید دارای اثربخشی بالایی باشد تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار