مدیر بهزیستی شهرستان کرج گفت:درشهرستان کرج یک باشگاه مثبت وجود دارد که مبتلایان به HIV+ را دور هم جمع میکند.

حمایت روانی مهمترین حمایت از یک بیمار مبتلا به ایدز استعلیرضا فتاح پور، مدیر بهزیستی شهرستان کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت:با اشاره به سابقه دیرینه سازمان بهزیستی در برنامه‌های مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری، حمایت و توانمند سازی رویکرد‌های حمایتی سازمان بهزیستی در زمینه ایدز است و اعتقاد داریم برنامه‌های «کاهش آسیب» در کشور ما، همچنان از مهمترین برنامه‌ها برای کنترل این بیماری است.

فتاح پور حمایت روانی را  مهمترین حمایت از یک بیمار مبتلا به ایدز دانست و افزود: درشهرستان کرج یک باشگاه مثبت وجود دارد که مبتلایان به HIV+ را دور هم جمع کرده و خدمات حمایتی به آن‌ها ارائه می‌دهد و مشاوره و گروه درمانی به علاوه خدماتی که گفته شد اعم از خدمات پیشگیرانه و آموزش‌ها دریافت می‌کنند.
اوگفت :مراکز گذری ثابت، تیم‌های سیار، سرپناه‌های شبانه و باشگاه‌های مثبت؛ با برنامه‌های متنوع و حمایت‌های اجتماعی، ارائه اقلام پیشگیری، آموزش و آگاه سازی، حمایت همتایان، توانمند سازی و ... در خدمت رسانی به افراد مبتلا به ایدز تلاش می‌کنند.
مدیر بهزیستی شهرستان کرج افزود:بهزیستی علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده دو برنامه برای مبتلایان به ایدز به شکل اجرایی انجام می‌دهد که بیشتر جنبه پیشگیری دارد اول برنامه کاهش آسیب است که تحت عنوان یک مرکز به عنوان DIC drop-center (روزانه) که ذیل آن تیم سیار تعریف شده و خدمات کاهش آسیب را انجام داده و با توزیع سرنگ و سوزن سالم و وسایل بهداشتی و معاینه افراد فعالیت می‌کنند و مراکزی نیز تحت عنوان سرپناه شبانه که از ۷ بعدازظهر تا ۷ صبح روز بعد به معتادان تزریقی بی خانمان و بی سرپناه خدمت ارائه می‌دهد و امکانات استحمام، غذا و آب را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

انتهای پیام / ن . م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.