امیرآبادی فراهانی گفت:بایدمناسب سازی را برای مبلمان شهری، همه ساخت و ساز‌های اداری و عمومی الزامی کنیم و برای دستیابی به توسعه عادلانه باید معلولین دیده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین که با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از معلولین استان قم در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات دولت و مجلس در خصوص تصویب قانون جامع حمایت از معلولین و اجرایی شدن جزئی این قانون از پیگیری مجلس جهت پیش بینی اختصاص بودجه لازم جهت اجرای این قانون در سال ۹۹ خبر داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم و خیرین به دنبال محلی برای انجام نیات خیرخواهانه هستند شما باید با تمام قوا از این ظرفیت مردمی استفاده کنید.

امیرآبادی با اشاره به ظرفیت‌های خوب مردمی در استان از مدیران بهزیستی خواست در استفاده از مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی کوشاتر باشند و با معرفی نیاز‌ها خیرین را دعوت به مشارکت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قم هم در این مراسم ضمن عرض تبریک ۱۲ آذر روزجهانی معلولین، معلولیت را محدودیت ندانست و تفاوتی دانست که می‌تواند برای همه انسان‌ها رخ دهد مانند سالمندی که هر انسانی به ناچار این دوره را تجربه خواهد کرد.

مهدی پهلوانی اتخاذ تدابیر لازم جهت زیست بهتر افراد دارای معلولیت و سالمندان و... را وظیفه همگان خصوصاً مسئولین برشمرد و یادآورشد: مناسب سازی محیط زندگی جهت تردد آسان معلولین، جانبازان وافراد دارای معلولیت از وظایف همه دستگاه است و بهزیستی بعنوان دبیران کمیته مناسب سازی استان پیگیر این مهم است.

مدیرکل بهزیستی قم ادامه داد: دولت محترم و مجلس با تصویب قانون جامع حمایت از معلولین و اختصاص اعتبار به اجرای این قانون پیگیر رفع کاستی‌ها در این حوزه هستند که امیدواریم در بودجه سال آینده نگاه بهتری به این موضوع داشته باشند.

او افزود: باید استانداردهایمان را تغییر دهیم و مناسب سازی را برای مبلمان شهری، همه ساخت و ساز‌های اداری و عمومی الزامی کنیم و برای دستیابی به توسعه عادلانه، فراگیر و پایدار باید همه اقشار جامعه از جمله معلولین دیده شوند.

در ادامه این مراسم رضوانی مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید و شکوری مدیر عامل انجمن ضایعه نخاعی استان قم به نمایندگی از تشکل‌های معلولین استان به بیان خواسته‌های معلولین پرداختند و مسولیت پذیری همه ارگان‌ها و خودداری از ارجاع همه نیاز‌های معلولین به بهزیستی، توجه کامل و جدی به مناسب سازی، مساعدت بیشتر خیرین به نیاز‌های معلولین، حمایت مسولین استان از بهزیستی، پیگیری مشکل اشتغال معلولین خصوصاً نابینایان و اعتماد متقابل بیشتر بین تشکل‌های معلولین و بهزیستی را درخواست کردند.

در پایان این مراسم از سازمان امور مالیاتی، اداره کل گمرکات، شرکت غله و خدمات بازرگانی، شرکت آب و فاضلاب و سازمان برنامه بودجه استان قم به عنوان دستگاه‌های برتر در امر مناسب سازی و همچنین جمعی از معلولین موفق در عرصه‌های ورزشی، تحصیلی و شغلی و تعدادی از والدین معلولین با اهداء لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار