رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت:طرح دادرس با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس اصفهان برگزار می‌شود.

شهریار انصاری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: طرح دادرس یکی از طرح‌های جمعیت هلال احمر است که با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس به دانش آموزان ارائه می‌شود.
انصاری افزود: دادرس مخفف "دانش آموزان آماده در روز‌های سخت" است که جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش آموزان برگزار می‌کند.

او ادامه داد: امسال هشتمین دوره طرح دادرس در حال برگزاری است که در این طرح آموزش‌های امدادی به پایه هشتم در ۸ سر فصل شامل پناه گیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد دیگر ارایه می‌شود که از بین ۳۰ الی ۴۰ نفر پایه هشتم یک تیم ۱۴ نفره انتخاب و در مسابقات شهرستانی، استانی و کشور شرکت می‌کنند، که در سال گذشته دانش آموزان دبیرستان حضرت خدیجه موفق شدند به مرحله کشوری راه پیدا نمایند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت:تا کنون از این طرح بازخورد‌های بسیار خوبی داشتیم به نحوی که در پایان این طرح دانش آموزان با خانواده‌های خود برای گذراندن دوره‌های پیشرفته‌تر امداد و نجات مراجعه می‌کردند.

انصاری افزود:معتقدیم آموزش‌های امداد و نجات برای جامعه ما ضرورت دارد و در همین راستا جمعیت هلال احمر بستری را آماده کرده است تا تمام اقشار جامعه بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد:در سطح استان اصفهان ۴۰۰ مدرسه تحت پوشش این طرح هستند و ۱۲ هزار دانش آموز را در زیر چتر این آموزش‌ها داریم که از بین این دانش آموزان شرکت کنندگان در قالب "المپیاد آماده "با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان کرد:رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان افزود:همانطور که دانش آموزان ما در حال کسب آموزش‌های امدادی هستند در کنار آن‌ها مربیان، معلمان و مدیران مدارس نیز لازم است این آموزش‌ها را طی کنند به همین دلیل طرحی به عنوان" پای درس ماه "پیش بینی شده است که در آن آموزش‌های امدادی به صورت گسترده و کاربردی آموزش داده می‌شود.

انصاری آموزش‌های جمعیت هلال احمر برای تمام اقشار جامعه است از سن مهدکودک و پیش دبستانی با نام غنچه‌های هلال این آموزش‌ها را ارایه می‌دهیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.