بنا‌های تاریخی گیلان با مشارکت بخش خصوصی مرمت می‌شود.

مرمت بنا‌های تاریخی /برگزاری جشن ثبت ملی ۴ اثر طبیعیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: مرمت بنا‌های تاریخی گیلان با مشارکت بخش خصوصی از یک سال اخیر در حال اجرا است و این طرح همچنان با سرعت بسیار خوبی ادامه دارد.

او، از استقبال خوب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مرمت و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی استان خبر داد و افزود: اشخاص حقیقی و ارگان‌های دولتی که تمایل به مرمت بنا‌های تاریخی تحت اختیار خود دارند می‌توانند برای مرمت آثار خود به معاونت میراث‌فرهنگی استان مراجعه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در حال حاضر اکثر خانه‌های تاریخی استان در اختیار وراث و خانواده‌های متعدد قرار دارد به همین علت امکان ثبت و تحویل این اماکن به سرمایه‌گذاران با مشکلات و موانع بسیار زیادی مواجه شده است.

شهرود امیر انتخابی افزود: بدیهی است که امکان حل این معضل یقیناً از عهده تنها یک اداره مشخص بر نمی‌آید و تلاش همه‌جانبه مسئولان استانی را می‌طلبد.

او از برگزاری جشن ثبت ملی ۴ اثر طبیعی در استان خبر داد و تصریح کرد: جشن ثبت ملی ۳ اثر طبیعی شهرستان رضوانشهر و ثبت اثر طبیعی تالاب سوستان در شهرستان لاهیجان به زودی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

بنا‌های تاریخی گیلان مرمت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.