مدیرکل بهزیستی همدان گفت: برای ۲ هزار و ۱۳۴ معلول در استان با اعتبار هشت میلیارد تومان اشتغالزایی شده است.

اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار معلول در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا الوند  مدیرکل بهزیستی همدان روز سه‌شنبه در آیین روز جهانی معلولان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نزدیک به ۱۶۵ واحد مسکونی برای معلولان ساخته شد، گفت: سال گذشته با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۱۳۴ معلول اشتغالزایی شد.

او در ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ واحد مسکونی برای معلولان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای یک و ۲ معلول ساخته شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ واحد مسکونی برای معلولان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای یک و ۲ معلول ساخته شده است.

الوند بیان کرد: اعتبارات ساخت واحد مسکونی شهری ویژه معلولان از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

او عنوان کرد: به مناسبت هفته جهانی معلولان ۲۵ واحد مسکونی برای خانواده معلولان در همدان بهره‌برداری شد و ۵۰ واحد نیز در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه بهزیستی همدان امسال تعهد دارد برای یک‌هزار و ۸۰۰ معلول اشتغال ایجاد کند، بیان کرد : ۴۸ هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی همدان هستند.

الوند گفت: امروز باید نیاز‌های معلولان را بشناسیم و در راستای رفع این نیاز‌ها تلاش کنیم.

او با بیان اینکه نگاه مردم به جامعه تغییر کرده است، اضافه کرد: در راستای تحقق خواسته‌های معلولان ما یک پله جلوتر هستیم.

مدیرکل بهزیستی همدان  ادامه داد: بدیع‌ترین نیاز معلولان این است که ابزار‌های مشارکت در نقاط مختلف شهری فراهم باشد تا بتواند به راحتی وارد اجتماع شوند.

الوند بیان کرد: مناسب سازی ساختمان ادارات از ابزار‌های اصلی مشارکت اجتماعی معلولان است.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها به عنوان محور اصلی مناسب سازی فضای شهری، پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها و حمل و نقل عمومی هستند گفت: باید از ظرفیت‌های دانش و تحصل و توانایی فنی‌وحرفه‌ای معلولان استفاده کنیم.

مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه معلولیت محدودیت نیست، افزود: رویکرد و دیدگاه مردم استان باید نسبت به قدرت و توانایی معلولان تغییر کند.

الوند بیان اینکه خود معلولان و خانواده آن‌ها نیز باید مهارت و توانایی خود را باور کنند،بیان کرد: کمک هزینه لوازم اولیه زندگی بر اساس طبقه بندی شاخص به حساب معلولان واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی همدان بیان کرد: تمام ساختمان‌های ستادی ادارات سطح استان برای معلولان مناسب سازی شده است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: ایرنا

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.