مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ازافزایش سه برابری تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد خبر داد.

سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: پارسال ۵۲ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در قالب تسهیلات کم بهره با اقساط ۶۰ ماهه در برنامه داشتیم، اما این مبلغ با افزایش سه برابری به ۱۵۷ میلیارد تومان رسیده است.

او با بیان اینکه سرانه وام اشتغال از ۲۰، میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است،افزود:کمیته امداد در سال‌های ۹۶ و ۹۷ توانسته پنجاه و هفت نیروگاه پنج کیلوواتی را فعال کند. 

سلم آبادی ادامه داد: در سال ۹۸  مجوز ۴۰۰ نیروگاه از مرکز اخذ شد که به ازای هر نیروگاه ۳۵ میلیون تومان تسهیلات مورد نیاز است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اظهار کرد:با توجه به تورم موجود؛ برای نیرو گاه ها از محل اعتبارات سفر رئیس کمیته امداد به استان، حدود دو میلیارد تومان اعتبار  داده شد.

او  با اشاره به ثبت ۲۷۹ درخواست در سامانه کارا عنوان کرد:در صورت راه اندازی هریک از این نیروگاهها، ۵ میلیون تومان مبلغ بلاعوض به افراد داده خواهد شد.

سلم آبادی تصریح کرد:براساس هدف گذاری انجام شده، تسهیلات تاسیس ۴۰۰ نیروگاه برای خانواده‌هایی که توان انجام طرحی با مبلغ بیش از این را نداشته باشند؛ مثل افراد سالخورده، بیمارو زنان سرپرست خانوار در برنامه قرار گرفته است. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گفت:استفاده ار انرژی‌های نو وخورشیدی مصداقی از تحقق اقتصاد مقاومتی در کشوراست و خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که بیش ازهزارمتر از دریای آزاد فاصله دارد و خورشید با زاویه بالاتری به زمین می‌تابد.

او با اشاره به تامین بخشی از هزینه‌ و برق خانوار‌ها در استان به وسیله انرژی خورشیدی افزود:این نهاد ترویج فرهنگ تولید انرژی ها‌ی نو و کمک به اقتصاد خانوار‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار