تعدای از رهبران ائتلاف‌ها و نیرو‌های سیاسی در پارلمان عراق گرد هم آمدند تا در مورد اصلاح قانون انتخابات بحث و گفت‌وگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، تعدای از رهبران ائتلاف‌ها و نیرو‌های سیاسی در پارلمان عراق گرد هم آمدند و در مورد اصلاح قانون انتخابات بحث و گفت‌وگو کردند.

العربیه نیز گزارش داد ائتلاف فتح، به رهبری هادی العامری، نامزد مورد نظر خود را برای تصدی مقام نخست‌وزیری معرفی خواهد کرد.

العربیه همچنین گزارش داد که ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر، خواستار برگزاری رفراندوم برای تعیین نامزد‌های نخست‌وزیری شده است.

این در حالی است که برخی منابع خبری مدعی هستند انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق تا آخر هفته انجام می‌شود و جریان صدر با قدرت به دنبال انتخاب سرلشگر «عبدالوهاب الساعدی» برای این پست است.

گفته می‌شود الساعدی در میان تظاهرکنندگان از مقبولیت ویژه‌ای برخوردار است. در سال ۲۰۱۷ مجله‌های انگلیسی او را بهترین و سرشناس‌ترین ژنرال معرفی کردند. او در جنگ با داعش نیز مهمترین عملیات‌ها را در قالب تیپ‌های مبارزه با تروریسم فرماندهی کرده است.

گفتنی است عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق روز شنبه رسماً استعفای خود را تقدیم پارلمان این کشور کرد. پارلمان عراق، دیروز استعفای عبدالمهدی را با استناد به ماده ۷۵ قانون اساسی این کشور پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار