با وجود انتقاداتی که در پی کشته شدن ۱۳ نیروی نظامی فرانسه در مالی مطرح است، پاریس اعلام کرد برنامه‌ای برای خروج نیرو‌های خود از منطقه ساحل در نظر ندارد.

نظامیان فرانسه در مالی می‌مانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، جسد ۱۳ نیروی نظامی کشته شده در مالی وارد فرانسه شد و قرار است مراسم یادبود این قربانیان بعدازظهر امروز (دوشنبه) با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بسیاری از مقامات و شخصیت‌های سیاسی کشور از جمله فرانسوا اولاند و نیکلاس سارکوزی، رؤسای جمهور سابق در بنای تاریخی انولید (Invalides) در پاریس برگزار شود.

ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهور مالی نیز مکرون را در این مراسم همراهی خواهد کرد.

شرکت بوبکر کیتا در این مراسم فرصتی خواهد بود تا بر حمایت خود از حضور نظامیان فرانسه در مالی تأکید کند. در پی حادثه اخیر انتقادات بی‌شماری به حضور نیرو‌های فرانسوی و انگیزه این کشور از حضور در ساحل آفریقا مطرح شده است.

در فرانسه نیز آینده عملیات بارکان موجب بحث‌هایی شده است. دولت می‌گوید راهبرد نیرو‌های این کشور در ساحل آفریقا را در هفته‌های آینده بار دیگر بررسی خواهد کرد گرچه برنامه‌ای برای خروج نیرو‌های خود از این منطقه در نظر ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار