ضیاییان گفت: با توجه به شدت بارش برف و باران در ۸ استان کشور احتمال آب گرفتگی معابر، رخداد سیلاب، بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

روز/احتمال آبگرفتگی معابر و رخداد سیلاب در برخی استان ها/سامانه بارشی طی ۲ روز آینده در کشور فعال استصادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی ۲ روز آینده سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر فعال بوده و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف می‌شود.

وی افزود: امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و روز سه شنبه در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شرق خوزستان، شمال بوشهر، لرستان و البرز غربی بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

کاهش فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور طی روزهای آینده

ضیاییان با اشاره به اینکه روز چهارشنبه از فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور کاسته می‌شود، بیان کرد: این در حالی است که در مناطقی از شمال شرق، جنوب و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه فعالیت این سامانه در شمال غرب کاهش یافته و علاوه بر مناطق شمال شرق، جنوب و سواحل غربی دریای خزر به جنوب غرب و غرب کشور کشیده می‌شود.


بیشتر بخوانید: استمرار کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی/ سامانه جدید بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود


به گفته وی، از ظهر روز دوشنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی در استان‌های ساحلی خزر ضمن کاهش دما، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. ضمن آنکه شدت بارش در این روز در استان‌های غربی کشور و سواحل غربی خزر است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان نسبت به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: امروز در استان‌های کردستان، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، ایلام، گیلان و غرب مازندران به سبب بارش شدید باران و بارش برف در ارتفاعات احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب سطح رودخانه ها، احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کولاک برف و اختلال در تردد‌های مواصلاتی پیش بینی می‌شود افراد توصیه‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار