حجت الاسلام مصطفی رستمی به تشریع رویکرد مکتب انقلاب اسلامی پرداخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری مکتب انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام علی ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی با موضوع سرآغاز نهضت تبیین مکتب انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: ۱۲ آذر روز قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۷۹ مجموعه کارگزارن دیداری با مقام معظم رهبری داشتند.

او افزود: دراین دیدار رهبرمعظم انقلاب تبیین کاملی را که ما از آن به عنوان مکتب انقلاب اسلامی یادمی‌کنیم ،صحبت کردند.
 
رستمی با اشاره به سال ۷۹ گفت: در دهه دوم به واسطه توسعه کلان بانکی و ناهماهنگی هایی که بود؛ مشکلاتی را درحوزه توجه به قشر ضعیف مردم می‌بینیم که اتفاق افتاد.

او ادامه داد:در بیانات مقام معظم رهبری در سال ۷۹ نهضت حرکت به سمت مکتب انقلاب اسلامی را می‌بینم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بازگشت به مکتب انقلاب اسلامی در دهه ۸۰ بود، گفت: رهبرمعظم انقلاب در بیانات خود تاکید به خودسازی حاملان و جامعه پردازی را داشتند.

او افزود: ۱۰ جلد کتاب در حوزه مکتب انقلاب اسلامی حاصل تلاش در بنیاد فرهنگی است. چهارشنبه ۱۴ آذر در یکی از دانشگاه ها از این ده جلد رونمایی می شود.

او ادامه داد: تبیین دقیق بیانات مقام معظم رهبری در این ۱۰ جلد کتاب انجام شده است و رونمایی از این فرمایشات تلاقی با قانون اساسی و روز دانشجو دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: هفته مبارکی است و پیشنهاد می‌کنیم که این هفته را هفته مکتب انقلاب اسلامی بنامند.

رستمی تصریح کرد: فعالیت هایی در استان ها ، حوزه علمیه ، دانشگاه ها و غیره در خصوص موضوعات مرتبط بااین سخنرانی در قالب تابلو ترسیم شده است.

او ادامه داد: تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با توصیه به جوانان انقلاب و تبیین مکتب انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

رفع معضلات فرهنگی  با مکتب انقلاب اسلامی 

در ادامه نشست حجت الاسلام علی ثقفی، رئیس بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی اظهار کرد: مکتب انقلاب اسلامی تبیین کننده مسائل جاری در جهت رفع معضلات فرهنگی ومعنوی جامعه خواهد بود.

او با بیان اینکه مکتب انقلاب اسلامی ما را به اهداف می رساند، گفت:  تعبیر و بیان فرمایشات مقام معظم رهبری به کارگزارن بین اسلام، معارف اسلام و طمع شیاطین عالم وشیطان بزرگی چون آمریکا است.جنگ امروز، جنگ مکتب الهی و بحث سلطه گری است.

ثقفی ابراز کرد: علاوه بر مراسم اصلی رونمایی؛ ۸۲سخنرانی در پیرامون این ۱۰ جلد کتاب و ۸۶ حلقه متن خوانی در خصوص ۱۲ آذر روایتگری و برگزارخواهد شد.

رئیس بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در خصوص روایتگری و متن خوانی این ۱۰ جلد تابلوهای ترسیم شده را به ۵۰ کانون در مراکز فرهنگی کشور برسانیم.

او با اشاره به اعلام آمادگی ۸ استان برای برنامه مکتب انقلاب اسلامی ادامه داد: در ۲۰ شهر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، تهران، قم،گیلان و کرمان برنامه ها قطعی شده است.

ثقفی با اشاره به آمادگی ۸ استان گفت: پیش بینی شده در ۶۳ مرکز که شامل ۲۹ دانشگاه، ۱۹حوزه علمیه و ۲۵ مسجد و کانون فرهنگی هستند؛این برنامه ها اجرا شود البته این فعالیت ها به صورت آتش به اختیار انجام می شود.

رئیس بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ابراز کرد: تبیین مکتب انقلاب اسلامی در ۱۰ جلد با ۱۰ عنوان؛ فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، تحول معنوی، تحول معرفتی ،انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی، اصول هدایت گری رهبری در ۳۰ سال و نهضت انتظار پس از رونمایی در ۱۴ آذر،برای عموم منتشر می شود.

او در پایان گفت: پس از رونمایی وعرضه این ۱۰جلد کتاب و اعلام نتایج بازخوردی آن؛ قصد ترجمه این کتب به زبان های دیگر را داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، نهضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانیلل
۱۹:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید خواهش میکنم رسیدگی کنید که چرا و بر چه اساس ما کارشناسان هوشبری رو در بخشهای بجز اتاق عمل بکارگیری نمیکنن والا بخدا ما تو اتاق عمل از تو بخش ها هم فراتر عمل میکن تو cpr پس چرا کد میزنن که ما بریم بالا سر مریض توی بخش؟این همه کارشناس بیهوشی بیکار که مجبورن با حقوق 700تومن و 800 تومن توی درمونگاه های خصوصی کار کنن از سر بیکاری
آخرین اخبار