آیین نامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با ابلاغ و اجرای این آیین نامه موانع موجود برای توسعه فعالیت اپراتور‌ها و بهبود کیفیت خدمات ارتباطی در شهر شیراز فراهم می‌شود.

او، بیان کرد: اهداف تدوین آیین نامه استانداردسازی دکل‌های مخابراتی، تجمیع برای استفاده حداکثری از سایت اشتراکی، رعایت اصول مبلمان شهری و بهبود سیما و منظر شهری است.

سهرابی با اشاره به اینکه تشعشعات خطرناک در شیراز وجود ندارد، به جمع آوری و تحلیل داده‌های مربوط به سنجش امواج امواج الکترومغناطیس در شیراز اشاره کرد و افزود: داده‌ها نشان می‌دهد میزان تشعشعات در هیچ نقطه‌ای از شیراز حتی نزدیک به سطح خطرناک هم نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: ۱۸ ایستگاه ثابت در شیراز سطح تشعشعات الکترومغناطیس را اندازه گیری می‌کند و شیراز به همراه تهران تنها کلان شهر‌های بهرمند از این فناوری هستند.

او، ادامه داد: اندازه گیری‌های تشعشعات موجود در شیراز نشان از اعداد یک تا هفت ولت بر متر است که حتی نزدیک به میزان خطرناک یعنی ۲۸ ولت بر متر هم نیست.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.