تا ظهر امروز، ۹ نفر برای ثبت نام در حوزه انتخابیه شیراز مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تا ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر امروز در حوزه انتخابیه شیراز ۹ نفر برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲ نفر خانم و ۷ نفر آقا بوده و یک نفر مورد تایید قرار گرفته است.

یکی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس که کارشناسی ارشد معدن دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: بخاطر دغدغه‌های اقتصادی داوطلب شده ام.

او ادامه داد: امید خیلی کمی برای پیروز شدن در انتخابات را دارم چرا که هجمه انتخابات کاندیدا‌های قبلی زیاد است.

همچنین خانم داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس که کارشناسی ارشد علوم تربیتی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: دغدغه های من فرهنگی و اجتماعی است.

او ادامه داد: برای موفقیت و پیروزی در انتخابات امیدوارم و اگر هم انتخاب نشوم دوره بعدی باز شرکت خواهم کرد.

ثبت نام کاندیدا‌ها طی روز‌های دهم تا شانزدهم آذر، از ساعت هشت صبح تا ١٨ بعدازظهر در محل فرمانداری انجام می‌شود.

داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید بر اساس قانون مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، تصویر مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا معافیت برای مردان، اصل استعفا نامه مقامات موضوع ماده ٢٠ و اصل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را به همراه داشته باشند.

ثبت نام از نامزد‌های انتخاباتی برای حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان در فرمانداری مرکز استان انجام می‌شود.

ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهدا با مدرک کارشناسی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سابقه نمایندگی هر دوره از حضور در مجلس شورای اسلامی، معادل یک مدرک تحصیلی محسوب می‌شود، و برای دارندگان مدرک تحصیلی حوزوی نیز مدرک تحصیلی فوق لیسانس معادل مدرک سطح ٤ پذیرفته است که به تاییدیه حوزه علمیه قم رسیده باشد.

داشتن حداقل ٣٠ سال تمام در روز ثبت نام و حداکثر ۷۵ سال، شرط سنی حضور در این دوره از انتخابات است و برای نخستین بار اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس در یک دوره قرار گرفته است، لذا برابر اصلاحیه سال ٩٥ تبصره ذیل ماده ٣١ انتخابات، اعضای هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی همان اعضای اجرایی خبرگان رهبری خواهند بود.

اعضای هیات اجرایی شامل فرماندار، دادستان و مدیرکل ثبت احوال استان است.

برای رصد فعالیت‌های داوطلبان انتخاباتی شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.

مدت زمان تبلیغات رسمی بر اساس قانون یک هفته خواهد بود و برابر برنامه زمانبندی شده به اطلاع داوطلبان رسیده خواهد شد و هر اقدام تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی تعیین شده خلاف قانون محسوب می‌شود.

مدت زمان ثبت نام پنجمین انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در فارس نیز از ١٥ آذرماه آغاز می‌شود و یک هفته تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.