رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: در حال ارائه تهیه گزارشی درباره تعهدنامه پاریس هستیم که احتمالا تا یک ماه آینده به مجلس تحویل داده می‌شود.

احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شورای نگهبان ایراد‌هایی به توافقنامه پاریس وارد کرده است، گفت: ایراد‌های این معاهده مصوب سال ۹۷ پارلمان با حضور موافقان و مخالفان در کمیسیون کشاورزی بررسی شده که به نظرم اشکال و تردید اصلی در ضمیمه آن است.

او ادامه داد: دولت و سازمان محیط زیست با توجه به ارائه مدارکی بیان کرد‌اند که توافقنامه ضمائمی ندارد و اگر قرار بر الحاق پیوست باشد، باید مراحل قانونی را در مجلس و... بگذراند. این عمل باید با توجه به تحریم‌ها و بحث انتقال تکنولوژی صورت بگیرد و همچنین با وجود تحمیل هزینه و مانع بر رشد اقتصادی هیچ گونه تعهدی داده نشود.


بیشتر بخوانید: حضور مسئولان در مجلس برای بررسی تعهدات توافق نامه پاریس


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری اینکه تعهدنامه پاریس مستلزم هزینه کردن اعتبارات و اقدامات است، خبر داد: در حال حاضر بررسی‌هایی صورت گرفته، کمیسیون کشاورزی در حال تهیه گزارشی درباره تعهدنامه است که احتمالا تا ۱ ماه آینده به آقای لاریجانی رئیس مجلس برای دستیابی به راهنمایی‌های لازم تحویل داده خواهد شد.

کیخا گفت: تا زمانی که منافع ملی ما تأمین نشود بی شک قصدی برای الحاق به توافقنامه نخواهیم داشت و تا زمانی که قانونی تصویب نشده و به تأیید شورای نگهبان نرسیده است، برای دستگاه‌های اجرایی الزام آور نخواهد بود.

او در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی فارغ از اینگونه تعهدات باور‌هایی برای سلامت مردم دارد که موجب عمل به تعهدات زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار