رئیس بنیاد حفظ آثار سپاه و بسیج گفت: کنگره ملی شهدای بسیجی ادای دین به شهدا دفاع مقدس است.

پیروزمندانه از آزمون جنگ ۸ ساله خارج شدیم/ کنگره ملی شهدای بسیجی ادای دین به شهدا دفاع مقدس استبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نشست خبری کنگره بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی صبح امروز دوشنبه ۱۱ آذرماه با حضور احمد حق‌طلب رئیس بنیاد حفظ آثار سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین در محل این سازمان برگزار شد.

سردار حق‌طلب اظهار کرد: دفاع مقدس حتما یکی از مهم‌ترین وقایع کشور ما است و برای اهمیت آن باید صد‌ها سال قبل از آن مراجعه کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین ادامه داد: پیش از انقلاب، بخش‌های مهم و استراتژیک کشور با تلنگر نیرو‌های بیگانه و یا با تهدید حکام داخلی توسط کشور‌های دنیا از دست می‌رفت.

او تصریح کرد: بررسی این موضوع اهمیت ۸ سال دفاع مقدس را مشخص می‌کند، جایی که کشور تازه تاسیس با انقلاب اسلامی درگیر یک جنگ تمام عیار جهانی می‌شود که در آن دو ابرقدرت شرق و غرب بعد از ۷۰ سال کنار هم قرار میگیرند و کشور‌های مرتجع منطقه هم کنار آن‌ها علیه انقلاب از یک دست نشانده حمایت می‌کنند.

حق‌طلب با بیان این که ما در جنگ ۸ ساله مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادیم و نتیجه آن شد که بدون از دست دادن سرزمین یا امضای قطع‌نامه‌های ننگین پیروز از میدان خارج شدیم، گفت: در زمان حکومت رضا و محمدرضا خائن کشور‌های خارجی بدون اجازه از نیرو‌های نظامی کشور استفاده می‌کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین افزود: در زمان انقلاب در کنار نیرو‌های نظامی نقش نیرو‌های مردمی بسیار ویژه بود، دفاع مقدس ما از نظر تمامی کارشناسان به عنوان دفاع مردمی مشهور است پس ما هم ضروری دانستیم بخاطر این مردم و ادای احترام به آن‌ها کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی را برگزار کنیم.

او عنوان کرد: برنامه شهدای بسیجی در ۳ سطح ملی، استانی و اقشار بسیج برنامه‌ریزی شده بود که از ۳۱ شهریور شروع آغاز به کار کرده و مراسم اختتامیه آن در روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه در استادیوم ۱۲ هزار نفری بسیج برگزار می‌شود.

حق طلب گفت: جهت شرکت در این کنگره ملی از خانواده شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، نمونه‌های از گردان‌های بسیج قومیت‌ها و شخصیت‌های لشکری و کشوری دعوت به عمل شده است و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه هم سخنران مراسم خواهند بود البته از فرمانده‌هان نیرو‌های مسلح و سایر شخصیت‌های سیاسی دعوت شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین با بیان این که تاکنون ۲۶ استان همایش استانی خود را در سطح نیرو‌های مسلح برگزار کردند، تصریح کرد: در سال حدود ۲۰ هزار یادواره در پایگاه‌ها، مساجد و مدارس توسط مردم برگزار می‌شود و انشالله تا سال ۱۴۰۰ تمامی استان‌ها کنگره استانی را برگزار خواهند کرد.

او با تاکید به این موضوع که در کنار آن‌ها کنگره استانی بسیج اقشاری هم مراسم‌هایی را برگزار کرده است، ادامه داد: ما در طول سال‌های گذشته برنامه‌های بسیاری در نظر گرفته بودیم که اجرایی شده‌اند و برخی هم از کنگره به بعد اجرایی می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین گفت: پخش مستند شهدای بسیجی، رونمایی از بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و برخی اقدامات دیگر از روز کنگره آغاز و پس از آن هم ادامه خواهد داشت؛ همچنین برگزاری اردو‌های جهادی با نام شهدای بسیجی، نامگذاری پروژ‌ه‌ها به نام شهدای بسیج و مواردی از این دست هم پیش‌تر انجام شده است.

حق‌طلب در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین قشری که در طول دفاع مقدس شهید تقدیم انقلاب کرده بسیج دانش‌اوزی است و به همین مناسبت تاکنون ۴۰ هزار یادواره در مدارس برگزار شده که ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار