اساسی‌ترین فایده بصیرت، شناخت حق از باطل است، افزایش بصیرت، بی‌اعتباری دنیا و لذت‌های آن را بر ملا می‌کند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین حسینی کارشناس مذهبی در  بیست و نهمین جلسه اخلاق با خادمان خورشید در شرکت نان قدس رضوی در خصوص اهمیت بصیرت مردم در شناخت دشمن گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ کشور‌های مختلف؛ کشور‌هایی که قدرتمندان دنیایند، دور هم می‌نشینند برای اینکه با ایران اسلامی چه‌کار کنیم.
 
او در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: این قدرت این ملّت است؛ قدرت مادّی، قدرت نظامی، قدرت سیاسی، قدرت منطق، قدرت اخلاقی؛ نه اینکه ضعف نداریم، ضعف هم خیلی داریم، امّا توانایی‌هایمان، ارزشهایمان، درخشندگی‌هایمان کم نیست؛ ملّت را چرا تحقیر میکنند؟ بعضی‌ها مرتّباً عادت کردند دائم تحقیر کنند؛ کشور را، ملّت را، مسئولین را.
 
این کارشناس مذهبی  در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: بصیرت این است که انسان بداند، این حقایق را درک کند، جایگاه خودش را، جایگاه کشورش را، جایگاه ملّتش را، جایگاه منطق انقلاب را، جایگاه آن خطّ مستقیم و صراط مستقیمی که امام در کشور ترسیم کرد؛ جایگاه این‌ها را بداند؛ این، بصیرت است.

حجت الاسلام حسینی افزود: اساسی‌ترین فایده بصیرت، شناخت حق از باطل است. فایده دیگر بصیرت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، استقامت در راه حقّ است. ممکن است انسان، حق را از باطل تمیز دهد، ولی دنیاطلبی و جلوه‌های گوناگون دنیا، انسان را از استقامت در راه حقّ و ولایت بازمی‌دارد.
 
او تصریح کرد: افزایش بصیرت، بی‌اعتباری دنیا و لذت‌های آن را بر ملا می‌کند. از این‌ رو فرد مشکلات و سرزنش‌های چند روزه را تحمّل نموده بر مسیر حق، پایدار و استوار باقی می‌ماند؛ بنابراین عبور از فتنه‌ها وپیروی از رهبری امری سطحی نیست، بلکه درک راه و قصد و هدف عالی ایشان و در مسیر آن راه قرار گرفتن است.
 
این کارشناس مذهبی گفت: با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی امروز جهان اسلام، یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه ما مسأله بصیرت است. با توجه به آنکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها در سخنرانی‌ها و خطبه‌های جمعه و دیدارهایشان بر ضرورت کسب بصیرت تأکید کرده‌اند، می‌بایست همه مردم بنا به تکلیف الهی از فرمایشات معظم له پیروی نمایند.
 
انتهای پیام//ف.س
 
 

برگزاری بیست و نهمین جلسه اخلاق با خادمان خورشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.