براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است.

وضعیت هوا در ۱۱ آذر/ فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور آغاز شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود. با شمالی شدن جریان‌ها در سواحل شمالی کشور بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان بارش از شدت بیشتری برخوردار است، صبح سه شنبه با تداوم بارش در مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان سمنان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. در این روز در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شرق خوزستان و شمال بوشهر بارش از شدت بیشتری برخودار است. بتدریج این سامانه در نوار غربی کاسته شده و بعدازظهر در مناطقی از نیمه شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید: استمرار کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی/ سامانه جدید بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود


روز چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق، جنوب غرب و سواحل خلیج فارس در استان‌های بوشهر و هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در استان‌های ساحلی خزر افزایش موقتی دما خواهیم داشت و اواخر روز چهارشنبه برای غرب سواحل دریای خزر و وزش باد شمالی، ابرناکی و بارش باران پیش بینی می‌شود.

روز پنج شنبه علاوه بر گسترش بارش در سواحل دریای خزر با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در این مناطق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود، همچنین در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

روز جمعه فعالیت این سامانه در شمال غرب کاهش یافته و در جنوب غرب، غرب و جنوب کشور تقویت می‌شود. طی ۲ روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست.

کولاک برف و سیلاب در راه است!

سردچال قدرتمندی از جمعه کشور را تحت تاثیر قرار میدهد ، این سردچال موجب بارش برف در اکثر شهرهای شمال‌غرب و بخش هایی از غرب و ارتفاعات البرز خواهد شد. بلافاصله بعد از آن سیستم قدرتمندی دیگر از سمت جنوب غرب و جنوب وارد و بارش های سیل آسایی به وقوع میپیوندد!!! اکثر کشور تا ۹ روز آینده درگیر باران و برف خواهد شد .

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار