رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه اعلام کرد در کشورش حقوق مدنی و حقوق بشر آشکارا نقض می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه اعلام کرد در کشورش حقوق مدنی و حقوق بشر آشکارا نقض می شود.

قلیچدار اوغلو در نشستی اقتصادی گفت: در ترکیه حقوق مدنی و حقوق بشر آشکارا نقض می‌شود و شهرداران منتخب مراکز استان‌ها و شهر‌ها به عنوان مجرم تلقی و بدون محاکمه و اثبات جرم در دادگاه برکنار و به جای آن‌ها قیم و سرپرست تعیین می‌شود. حکومت تحت رهبری حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان مدعی است قوه قضائیه مستقل است. با این حا، افراد بدون حکم قضایی بازداشت و بدون محاکمه از حقوق مدنی و شغلی محروم و می‌شوند.

وی افزود: در ترکیه باید در قانون اساسی و قوانین موضوعی آثار کودتای نظامی ۱۹۸۰ میلادی پاکسازی و دموکراسی درجه اول در کشور حاکم شود. همه شهروندان حق دارند که از اصول و ارزش‌های نظام دموکراسی درجه اول بهره‌مند شوند.

این مقام ترک خاطر نشان کرد: حزب حاکم نظام اقتصادی کشور را بر ساختمان سازی بنا نهاده است زیرا در ساخت و ساز رانت وجود دارد. اکنون اقتصاد کشور به بن بست رسیده است و هیچکس نمی‌تواند از اختلاس‌های موجود سئوال کند.

قلیچدار اوغلو افزود نظام سندیکایی در کشور از بین رفته است. کارگران و کارمندان نمی‌توانند اتحادیه صنفی داشته باشند. در نتیجه نیروی انسانی بدون ثبت رسمی کشوری، بدون بیمه و بدون حق بازنشستگی به کار گرفته و استثمار می‌شوند. آینده آن‌ها و فرزندانشان تاریک است. دانشگاهیان نیز برای آنکه از حق اندیشه و بیان آزاد برخوردار شوند به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. در حال حاضر هشت میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۸۳ نفر در کشور زیر ۶۷۳ لیر ترک درآمد ماهیانه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار