نخست وزیر پیشین عراق گفت نقاب از توطئه هرج و مرج و چهره کسانی که در خارج از کشور در پس آن قرار دارند، فرو افتاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، نوری مالکی، دبیرکل حزب الدعوة الاسلامیة و نخست وزیر اسبق عراق امروز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به اینکه اراده تغییر مسالمت آمیز پیروز شد و روزهای سخت به پایان رسید تاکید کرد نقاب از توطئه هرج و مرج و چهره کسانی که در خارج از کشور در پس آن قرار دارند، فرو افتاد.

نوری المالکی در این بیانیه گفت: یکبار دیگر مردم عراق ثابت کردند از طرح های خرابکارانه، ویرانگری، هرج و مرج و تفرقه افکنی قوی تر هستند.

نخست وزیر اسبق عراق افزود: یکبار دیگر مردم غیور عراق بر تلاش ها برای منحرف کردن روند ملی مردمی پیروز شده و تلاش ها برای بازگرداندن تروریسم، قتل، آتش سوزی، بازگرداندن عراق به عقب و دیکتاتوری و انفجارها در زندگی روزمره را به شکست کشاندند.

المالکی تاکید کرد: تظاهرات مسالمت آمیزی که با اراده خودجوش و ملی گرایانه برای مطالبه حقوق مشروع و پایان دادن به سهم خواهی ها، فساد و تخلف آغاز شد، درهای امید را به روی اصلاح و تغییر گشود، اما طرح های شیطانی و موج سواری برخی نفوذی ها باعث تشدید اوضاع در برخی استان ها و درگیری با نیروهای امنیتی و شهادت برخی از هموطنانمان شد.

وی در پایان تصریح کرد: عشایر غیور و قبیله های مختلف در بصره، ذی قار، نجف و دیگر استان ها پس از ندای مرجعیت و درخواست ایشان برای بیرون راندن خرابکاران و حفظ امنیت و جان ملت، جنبش مردمی خود را شروع کرده اند و خود را به معترضان مسالمت آمیز رسانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار